شناسهٔ خبر: 24574982 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهدا در راه وطن

پیکر پاک بیش از یکصد شهید دفاع مقدس پنجشنبه 24 اسفند از مرز بین المللی شلمچه به آغوش میهن باز می گردد.

صاحب‌خبر -

تبادل پیکر شهدا در مرز بین المللی شلمچهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح دقایقی پیش در خرمشهر و در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: تا امروز پیکر پاک 115 شهید دفاع و حماسه در مناطق عملیاتی کتیبان، زبیدات و بوارین کاوش و آماده انتقال به خاک وطن شده است.

سردار باقرزاده افزود: از میان این 115 شهید، 65 پیکر در محدوده باتلاقی جزیره بوارین تفحص شده که 6 نفر آنان جزو شهدای غواصند. 

او گفت: اعضای کمیته تفحص همچنان در حال جستجوی شهدای وطن هستند و ممکن است به تعداد این کاروان از شهدا افزوده شود. 

به گفته سردار باقرزاده آیین استقبال از شهدا ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 24 اسفند با حضور خانواده های معظم شهدا، مردم و اقوام ایل بختیاری در نقطه صفر مرزی شلمچه برگزار می شود و آیین وداع با شهدا نیز همان روز در شهرستان ایذه از شهرهای استان خوزستان برگزار خواهد شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت:قرار است آیین تحویل سال 1397 در بارگاه حرم رضوی در مشهد مقدس با حضور پیکر شماری از این شهدا برگزار شود. 

او از خیران خواست برای تامین امکانات تفحص در محیطهای باتلاقی با کمیته تفحص همکاری کنند.  

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1996363" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2064500/1996363?width=400&height=300"></script></div>

 

 

نظر شما