شناسهٔ خبر: 24574870 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایران تولید نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT10

وزیر نفت ایران گفت: تهران در حال حاضر روزانه حدود ۳.۸ میلیون بشکه نفت تولید می کند و ممکن است تولید خود را حدود ۱۰۰ هزار بشکه دیگر افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت، اوپک ممکن است در ماه ژوئن توافق کند که توافق کاهش تولید فعلی را در سال 2019 تعدیل نماید.

زنگنه افزود، ایران از اوپک خواسته تا برای حفظ قیمت ها در حدود 60 دلار در هر بشکه تلاش کند تا تولید نفت شیل آمریکا را مهار کند.

وزیر نفت ایران افزود: «اگر قیمت نفت به حدود 70 دلار جهش کند... انگیزه لازم برای تولید بیشتر نفت شیل در آمریکا را فراهم خواهد کرد.»

زنگنه همچنین با بیان اینکه ایران اصرار خواهد اشت که بخشی از تولید خود را به صورت محتاطانه بازگرداند گفت، تهران در حال حاضر روزانه حدود 3.8 میلیون بشکه نفت تولید می کند و ممکن است تولید خود را حدود 100 هزار بشکه دیگر افزایش دهد. وی نگفت که چه زمانی ممکن است ایران تولید نفت خود را افزایش دهد.

بر اساس مفاد توافق کاهش تولید، ایران اجازه یافته که تولید خود را به 3.8 میلیون بشکه در روز برساند. نشست بعدی اوپک قرار است در ماه ژوئن برگزار شود.

اظهارات زنگنه نشان می دهد که اوپک پس از بیش از یک سال اتحاد اکنون به دو کمپ متفاوت شده است. یک گروه به رهبری عربستان خواهان نفت بشکه ای 70 دلار یا بیشتر است و گروه دیگر که ایران نیز در آن حضور دارد خواهان نفت حدودا 60 دلاری است.

انتهای پیام/13

نظر شما