شناسهٔ خبر: 24570911 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برکناری سفیر عربستان سعودی در لبنان

ولید الیعقوب سفیر عربستان سعودی در لبنان در حالی که کمتر از سه ماه از آغاز فعالیت وی در این سمت می‌گذشت، برکنار شد.

صاحب‌خبر -

برکناری سفير عربستان سعودي در لبنانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما در بيروت به نقل از شبکه ( ال بي سي ) لبنان ، سفير عربستان سعودي در لبنان برکنار شد.
وليد بخاري کاردار سابق سفارت عربستان در لبنان يکشنبه شب، بار ديگر به بيروت بازگشت تا رياست هيات ديپلماتيک عربستان را بر عهده بگيرد. شبکه خبري «ال‌بي‌سي» لبنان اعلام کرد: وليد اليعقوب سفير عربستان در لبنان، پيش از رسيدن وليد البخاري به اين کشور، بيروت را به مقصد رياض ترک کرده بود.
پيش‌تر، روزنامه «الاخبار» به نقل از يک منبع نزديک در رياض نوشته بود، عربستان بزودي وليد اليعقوب را به کشور فرامي‌خواند و وليد بخاري کاردار سابق بار ديگر به لبنان باز مي‌گردد اما اين بار با رتبه سفير به کار خود ادامه خواهد داد.
اين اتفاقات پس از آن رخ مي‌دهد که هفتم ماه جاري (اسفند) هياتي از عربستان به رياست «نزار العلولا» به لبنان سفر کرد و ديدارهايي با مقامات اين کشور داشت.
بلافاصله بعد از سفر هيات سعودي، رياض از سعد الحريري نخست‌وزير لبنان (40 روز پس از بازداشت او و جنجال کذايي آن) او را به عربستان دعوت و درباره مسائل دو جانبه و منطقه‌اي با او رايزني کرد.
پيش از اين سفرها، روزنامه الکترونيک سعودي ايلاف در ماه گذشته ميلادي به نقل از مقامات سعودي نوشته بود، عربستان از عملکرد سعد الحريري و نزديک شدن او به ترکيه که با رياض دچار تنش شده ناراضي است.

نظر شما