شناسهٔ خبر: 24568286 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

گزارش اختصاصی نصر/

تراکتورسازی امیدوار به هت‌تریک و کسب نخستین برد آسیایی مقابل الجزیره/ آتش بازی در «چهارشنبه‌سوری» با کبریت بی‌خطر!

نصر: تیم تراکتورسازی فردا (سه‌شنبه) مقابل الجزیره به میدان می‌رود که هواداران این تیم امیدوار به آتش‌بازی تیم‌شان در شب «چهارشنبه‌سوری» هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، تیم تراکتورسازی فردا (سه شنبه) در چهارمین دیدار خود گروه A لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز مقابل تیم الجزیره امارات صف آرایی می‌کند.

تیم تراکتورسازی در حالی به دیدار مقابل الجزیره امارات می‌رود که در دیدار رفت در امارات با تساوی بدون گل مقابل این تیم متوقف شده است. شاگردان ارطغرول ساغلام در سه بازی قبلی خودشان فقط یک امتیاز گرفته‌اند که آن هم مقابل همین الجزیره بوده است.

نکته‌ای که اما تراکتوری‌ها را به کسب اولین پیروزی در دیدار فردا امیدوار می‌کند، آمار و ارقام بازی‌های قبلی دو تیم در ورزشگاه یادگار امام (ره) است. الجزیره تاکنون دو بار در لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه یادگار تبریز آمده و اتفاقاً هر دو بار هم بازنده شده است؛ یک بار با نتیجه سه بر یک و یک بار هم با نتیجه چهار بر صفر! آمار و ارقام موجود، تراکتوری‌ها را امیدوار می‌کند، اما نتایجی که این دو تیم مقابل سایر رقبای‌شان در گروه A گرفته‌اند هم به نفع الجزیره است. الجزیره شانس به مراتب بیشتری از تراکتورسازی دارد. حالا باید دید که تراکتورسازی می‌تواند در پیروزی‌های خانگی مقابل الجزیره در لیگ قهرمانان آسیا هتریک کند یا خیر.

در کنار آمار، نکته دیگری هم هست که باز هم می‌تواند به فاکتوری برای برتری تراکتورسازی تبدیل شود و آن هم نبود چهار بازیکن الجزیره در این بازی به خاطر محرومیت است، نکته‌ای که قطعاً کار تن‌کاته، سرمربی کار کشته الجزیره را برای بازی فردا سخت می‌کند و او را با چالش جدیدی رویه رو می‌سازد.

در کنار همه مواردی که اشاره شد، نکنه دیگری هم وجود دارد که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن گذشت، نکنه‌ای که مهم‌تر و البته تعیین‌کننده‌تر از همه نکات اشاره شده در بالاست. قدرت هوادار؛ همان چیزی که حدود دو هزار روز پیش و در نخستین حضور تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا، حیرت بازیکنان و اعضای تیم الجزیره را در پی داشت. هواداران تراکتورسازی برای این بازی هم کمپین‌های زیادی به راه انداخته‌اند تا با حضور در ورزشگاه، از تیم‌شان حمایت کنند. البته باید امیدوار بود که این کمپین‌ها این بار جواب بدهند تا شاید ورزشگاه تبریز از سکوتی که در چند سال گذشته دچار آن شده، در بیاید.

بازی تراکتورسازی - الجزیره یک میهمان ویژه هم دارد؛ عزیز ییلدیریم، مالک و مدیرعامل باشگاه فنرباغچه ترکیه و البته مولتی میلیاردری که این روزها خیلی در تبریز سر و صدا به پا کرده است. ییلدیریم تماشاگر بازی تراکتورسازی مقابل الجزیره امارات است و باید دید که او به جز تماشای بازی، چه اهدافی برای سفر به تبریز و حضور در ایران خواهد داشت.

تیم‌های تراکتورسازی ایران و الجزیره امارات فردا در حالی مقابل همدیگر صف‌آرایی می‌کنند که در دیگر دیدار گروه A هم تیم‌های الاهلی عربستان و الغرافه قطر مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

تراکتورسازی در حال حاضر با یک امتیاز به قعر جدول گروهش چسبیده و سه امتیاز با الغرافه رده سومی و الجزیره رده دومی فاصله دارد. در صورتی که در تراکتورسازی فردا پیروز شود و الغرافه هم ببازد، دو تیم با یکدیگر هم امتیاز می‌شود، اما تغییری در جایگاه‌شان وجود نمی‌آید، چون ملاک برای AFC بعد از امتیاز، بازی رودرروی دو تیم است و تفاضل گل تاثیری در رده‌بندی ندارد. البته شاگردان ساغلام به لطف همین بازی رو در رو، در صورت برتری در بازی فردا می‌توانند الجزیره را به رده چهارم بفرستند و خودشان در رده سوم قرار بگیرند.

معادلات گروه A درست است که کمی پیچیده شده، اما اگر تراکتورسازی فردا الجزیره را ببرد همه این معادلات را به نفع خودش می‌کند، چون تیم‌های بالاسری‌اش نتایج خوبی در بازی‌های گذشته نگرفته‌اند. همان‌طور که اشاره شد، این اتفاقات در صورتی رخ می‌دهد که تراکتورسازی بازی را ببرد و بردن بازی هم فقط در صورت گلزنی امکان پذیر است؛ گلزنی‌ای که حالا شده مشکل اصلی تراکتورسازی.
شاگردان ارطغرول ساغلام تاکنون در لیگ قهرمانان آسیا موفق به گشودن دروازه هیچ تیمی نشدند و تا کنون 270 دقیقه است که در حسرت گلزنی هستند. نکته جالب توجه این است که همه گل‌های تراکتورسازی در لیگ برتر هم توسط هافبک‌ها به ثمر رسیده و خط حمله این تیم هنوز موفق به گلزنی نشده‌ است.

حالا در «چهارشنبه‌سوری» همه منتظر آتش‌بازی این مهاجمان تراکتورسازی هستند، اما امیدوارند که این مهاجمان تا حالا خاموش، کبریت بی‌خطر نباشند!

انتهای پیام/

نظر شما