شناسهٔ خبر: 24560307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

منصوری لاریجانی:

ولایت امیرمؤمنان(ع) مبداء حکمت است/ عده ای با معارف والای اهل بیت(ع) بازی می کنند!!

حوزه/ منصوری لاریجانی، حکمت را امری الهی دانست و گفت: حکمت آسمانی بوده و زمان و مکان در آن جای ندارد. مبدأ و ساحت نزول حکمت نیز ولایت امام علی(ع) است به همین دلیل ولایت مولا زمان و مکان ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی در مراسم رونمایی از دو تألیف جدید خود یعنی «شرح و تفسیر نهج البلاغه» و «حکمت علوی» که امروز با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، بیان داشت: بنده از نوجوانی با نهج البلاغه انس و الفت خاصی داشتم تا جایی که به صورت خودجوش 19 خطبه آن را حفظ کرده بودم.

وی افزود: هر چه داریم را مدیون مولا امیرمؤمنان(ع) هستیم و شناساندن گوشه ای از این شخصیت الهی وظیفه مان است.  مگر می شود شیعه بود و تشنه محبت اهل بیت(ع) و حضرت علی(ع) نبود؟ بنده این دو کتاب جدید را به عشق مولا نوشتم.

منصوری لاریجانی با بیان این که سعی کردیم در این دو کتاب فصاحت و بلاغت سخن امیرمؤمنان(ع) حفظ شود، عنوان داشت: فصاحت و بلاغت سخنان حضرت علی(ع) به قدری والا و بالاست که نمی توان همانند آن را بیان کرد. به همین دلیل می توان گفت نهج البلاغه پس از قرآن کریم معجزه است.

وی تصریح کرد: می گویند ابن ابی الحدید معتزلی نهج البلاغه را به قصد نقد مطالعه کرد، ولی پس از مطالعه آن در مقدمه کتابش نوشت: علی، من دل و دینم را به تو باختم. درباره سخنان امیرمؤمنان(ع) بزرگان عرفان و فلسفه همانند ابن سینا، شیخ اشراق، ملاصدرا و شیخ محی الدین عراقی فریاد عجز سر داده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که در کتاب های «شرح و تفسیر نهج البلاغه» و «حکمت علوی» کلید واژه ها را توضیح داده ایم، ادامه داد: در این دو أثر جدید به ترجمه لفظی، معنای، انفسی و... توجه شد.

منصوری لاریجانی در ادامه سخنان خود، حکمت را امری الهی دانست و گفت: حکمت آسمانی بوده و زمان و مکان در آن جای ندارد. مبدأ و ساحت نزول حکمت نیز ولایت امام علی(ع) است به همین دلیل ولایت مولا زمان و مکان ندارد.

این مؤلف، با ابراز تأسف از این که امروزه عده ای حکمت را ملعبه دست خود قرار داده اند، گفت: چرا عده ای با معارف والای اهل بیت(ع) بازی می کنند؟ اگر با اراده تسلیم حکمت ائمه اطهار(ع) نشویم باید بدانیم حکمت، ملأبه دستمان شده و دنیا و آخرتمان را می سوزاند.

انتهای پیام/

نظر شما