شناسهٔ خبر: 24542112 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -
ستاره برزیلی العین دیدار برابر استقلال را از دست داد
بازیکن برزیلی العین به خاطر آسیب دیدگی دیدار حساس برابر استقلال را از دست داد. العین در هفته نخست دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف استقلال برود. خبر بد برای این تیم اماراتی اینکه کایو ستاره تاثیرگذار العین به دیدار برگشت نخواهد رسید.کایو در دیدار رفت بارها سمت راست استقلال را آزار داد و از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم اماراتی بود.او به خاطر آسیب دیدگی به این دیدار نخواهد رسید و سرمربی العین تصمیم گرفت که به او استراحت دهد.
پیروزی عثمانلی اسپور در حضور صادقیان
تیم فوتبال عثمانلی اسپور در حضور هافبک ایرانی خود مقابل بورسیا اسپور در لیگ ترکیه به پیروزی رسید. تیم فوتبال عثمانلی اسپور دیروز از هفته بیست و پنجم رقابت‌های سوپر لیگ ترکیه مقابل بورسا اسپور قرار گرفت که با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید.در این دیدار پیام صادقیان از ابتدای بازی در ترکیب عثمانلی اسپور حضور داشت و ۵۵ دقیقه برای تیمش بازی کرد.
گران‌ترین لژیونرهای ایرانی در سال ۹۶
برخی از لژیونرهای فوتبال ایران در سال ۹۶ درخشش خاصی داشتند و این درخشش هنوز هم ادامه دارد.کاوه رضایی (شارلوا)، علیرضا جهانبخش (آلکمار) و کریم انصاری فرد (المپیاکوس) لژیونرهای درخشان ایران در سال ۹۶ بودند. با این حال گران‌ترین لژیونر فوتبال ایران کسی است که در این فصل درخشش چندانی در تیمش نداشته است و او کسی نیست جز سردار آزمون.بر اساس آخرین قیمت گذاری سایت ترانسفر مارکت چهار لژیونر گران قیمت فوتبال ایران به این قرار هستند:۱- سردار آزمون (روبین‌کازان روسیه)؛ ۱۱ میلیون یورو،۲- علیرضا جهانبخش (AZ آلکمار هلند)؛ ۵.۵ میلیون یورو،۳- رضا قوچان‌نژاد (هیرنوین هلند)؛ ۳ میلیون یورو و ۴-میلاد محمدی (ترک گروژنی روسیه)؛ ۲ میلیون یورو
شاگردان مورینیو فاتح جنگ نایب‌قهرمانی مقابل لیورپول
منچستر یونایتد موفق شد در دیدار مقابل لیورپول در هفته سی‌ام لیگ برتر انگلیس به پیروزی برسد و به نوعی فاتح جنگ نایب قهرمانی جزیره شود. در آغاز هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، منچستر یونایتد از ساعت 16 دیروز به وقت ایران میزبان لیورپول بود و این دیدار را با نتیجه دو بر یک به سود خود پایان داد.هر دو گل منچستر یونایتد را مارکوس راشفورد در دقایق 14 و 24 به ثمر رساند. در ادامه بایلی در دقیقه 66 دروازه تیم خودی را باز کرد تا یکی از گل‌های لیورپول جبران شود.در نهایت شیاطین سرخ با این برد به نوعی فاتح جنگ نایب قهرمانی در جزیره شدند و مقام دوم خود را با 65 امتیاز تثبیت کردند.لیورپول هم با 60 امتیاز در رده سوم باقی ماند و این احتمال وجود دارد جایگاه خود را از دست بدهد.
آخرین گمانه‌زنی در مورد بازگشت مانوئل نویر
 آخرین گمانه‌زنی‌ در مورد بازگشت مانوئل نویر به میدان از این نکته حکایت دارد که وی تا ۳ هفته دیگر بازگشت خود را به اعلام خواهد کرد.بازگشت مانوئل نویر این روزها به یک معما در فوتبال باشگاهی آلمان تبدیل شده است.نه فقط بایرن مونیخ بلکه تیم ملی آلمان نیز منتظر است هرچه زودتر به گلر فوق‌العاده و ارزشمند خود بعد از یک دوره نقاهت طولانی برسد.دروازه‌بان برتر جهان که اکنون ۲۱۳ روز است که به خاطر شکستگی انگشت میانی پا، دور از فوتبال بسر می‌برد، ۳۷ بازی باشگاهی را در فصل جاری از دست داده و اکنون در مرحله آماده‌سازی برای بازگشت است.براساس اظهارات یوپ هاینکس پیش‌بینی می‌شود وی تا ۳ هفته دیگر بتواند به مستطیل سبز برای بازی بازگردد.در این مورد یوپ هاینکس، سرمربی بایرن اظهارداشت:باید دید که آیا او تا ۳ هفته دیگر قادر به بازگشت به زمین تمرین خواهد بود.در صورتی که گلر ۳۱ ساله تا اوایل ماه آوریل بتواند به میدان بازگردد، او ۲ ماه فرصت خواهد داشت تا خود را برای حضور در تیم ملی آلمان جهت مسابقات جام جهانی روسیه آماده کند.
پیروزی رئال مادرید با دبل رونالدو
رئال مادرید با گل‌های مهاجم پرتغالی‌اش توانست ایبار را در لالیگا شکست دهد. رئال مادرید دیروز در هفته بیست و هشتم لالیگا به مصاف ایبار رفت و ۲ بر یک پیروز شد.سفیدپوشان در نیمه اول مجبور شدند تعویض اجباری کنند و رافائل واران در دقیقه ۲۸ به علت آسیب دیدگی مجبور به ترک زمین شد و ناچو به جای او به میدان رفت. در ادامه کریستیانو رونالدو با پاس لوکا مودریچ توانست گل نخست بازی را در دقیقه ۳۴ به ثمر برساند. شاگردان زین الدین زیدان توانستند نیمه نخست را با پیروزی به پایان برسانند.در نیمه دوم ایبار میزبان توانست بازی را به تساوی برساند. رامیس در دقیقه ۵۰ گلزنی کرد.سرمربی فرانسوی مادرید کریم بنزما و لوکاس واسکس را به زمین فرستاد و این تغییرات نتیجه داد. مهمان در دقیقه ۸۴ باز هم توسط رونالدو به گل رسید. سانتر دنی کارواخال با ضربه سر مهاجم پرتغالی همراه شد.مادرید با این پیروزی ۵۷ امتیازی شد و در جایگاه سوم باقی ماند.
مهابادی پنجمین سرمربی فصل مشکی‌پوشان
داود مهابادی، سرمربی تیم فوتبال نساجی با عقد قراردادی هدایت مشکی‌پوشان مشهد را در ادامه‌ لیگ برتر بر عهده گرفت.او پس از میثاقیان، مرزبان، عنایتی و رهبر، پنجمین سرمربی این فصل مشکی‌پوشان است. پیش از این مهابادی به دلیل نتایج ضعیف از هدایت نساجی برکنار شده بود.مهابادی پس از عقد قرار داد با مشکی‌پوشان درخصوص آخرین شرایط این تیم اظهار داشت: بنابر درخواست مالک و مدیرعامل باشگاه مشکی‌پوشان و دوستان دیرینه‌ای که با آنها داشتم مسئولیت این تیم را برعهده گرفتم و البته می‌دانم که کار بسیار سخت است و زمان کمی داریم. توکل ما بر خدا است و تلاش‌مان را انجام می‌دهیم و به بازیکنان هم گفته‌ام اگر قرار است بمیریم ایستاده می‌میریم. مهابادی درخصوص اینکه نحوه قراردادش در این باشگاه چگونه است، گفت: فعلا برای این پنج بازی باقیمانده نهایت تلاشمان را انجام می‌دهیم و اگر در ادامه نظر باشگاه و ما مهیا بود احتمال دارد که کار را ادامه بدهیم. مهابادی در پاسخ به این سؤال که وضعیت دستیارانش چگونه است و چقدر احتمال می‌دهد این تیم در لیگ برتر بماند، گفت: قطعا دو نفر از مشهد به ما اضافه می‌شوند در واقع نفرات قبلی از مشهد که اینجا بودند با ما همکاری خواهند کرد و آقای زوهانی نیز به جمع ما اضافه شده است. قرار است یک بدنساز هم به جمع ما اضافه شود. البته قرار است آقای امین صناعی که در برق شیراز با من کار می‌کردند به عنوان مربی بدنساز به جمع ما اضافه شوند. وی تاکید کرد: ما با امید زنده هستیم چهار بازی در خانه داریم و دو تیم از این چهار بازی خانگی ما برای کسب سهمیه می‌جنگند. امیدوارم که تلاش ما جواب بدهد و نتیجه‌ای در خور اعتبار فوتبال مشهد کسب کنیم.

نظر شما