شناسهٔ خبر: 24540045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بجنورد| اشتغال‌زایی وسرمایه‌گذاری خراسان شمالی با تعداد بیکاران "هم‌خوانی" ندارد

R7719/P1377/S6,55/CT11

سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: اکثر سرمایه گذاری‌ها در استان با تعداد بیکاران استان هم‌خوانی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمود ثمینی امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت: بخش عمده مطالبات از دولت٬ ایجاد شغل و دیده شدن توانمندی جوانان است.

وی افزود: یکی از راه‌های اشتغال‌زایی صرف نظر کردن  از استخدامی‌های دولتی است. فرهنگ کار باید در جامعه تقویت و نهادینه شود و چگونگی ایجاد شغل را به جوانان آموزش بدهیم.

سرپرست معاونت سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: اکثر سرمایه گذاری‌ها در استان با تعدا بیکاران خراسان شمالی هم‌خوانی ندارد. دولت هر ساله 1 میلیون شغل ایجاد کرده و در سال آینده نیز این هدف گذاری شده است.

ثمینی افزود: تمام کارهای باید به سمت خلاقیت و علاقه جوانان کشیده شوند تا فرصت شغلی مناسب به وجود آید. راهنمایی و آگاهی بخشی به جوانان در بخش های تولیدی، فنی و خدماتی می‌تواند آن‌ها را مکمل و همسوی با دولت کند و تمام تلاش دولت و زیر ساخت سرمایه گذاری، برای سرمایه گذاری در راستای تولید است. هم چنین وجود 3 شهرک صنعتی در خراسان شمالی تا حدود زیادی شغل ایجاد کرده است.

فرماندار بجنورد ادامه داد: برای بخش کارآفرینی٬ اعتبارات زیادی در نظر گرفته شده که می‌شود با هدایت توانمندی خود به سمت فعالیت  گروهی٬ نتایج بهتری را کسب کرد. اکثر رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها متناسب با نیاز جامعه برای ایجاد شغل نیست.

ثمینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت بهاء دادن به بخش‌های کار آفرینی گفت: دستگاه‌ها با ایجاد فرصت‌های شغلی و بهاء دادن به بخش کارآفرینی با کارمزد 4 درصد٬ زمینه رشد جوانان را فراهم کنند.
مقام معظم رهبری در سفر سال 91 به استان خراسان شمالی توجه به گردشگری را مطرح کردند و از آن زمان به بعد  این موضوع جزو سیاست گذاری استان قرار گرفته است.

سرپرست معاومن سیاسی استانداری بیان کرد: دستگاه‌های مسئول، پروژه و فعالیت خود را به سمت یک خروجی خاص هدایت کنند و قدر جوانان با همت و پر انرژی  را بدانند و از این پتانسیل در جهت رفع نیازهای استان استفاده کنند و توانایی‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید.

ثمینی تصریح کرد: مهم ترین دغدغه جوان ها اشتغال است که در تمام جلسات بیان می‌شود. آمار فارغ التحصیلان زیاد شده و برای آن معادل سازی نمی‌شود. اشتغال، زندگی کردن و ازدواج حق جوانان است که باید به این امر توجه شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ کار را در جامعه ترویج و تعریف کنیم تا فرهنگ تولید و کار نهادینه شود. سال 1397 فرصت‌های زیادی در اختیار جوان‌ها قرار داده می‌شود. مجموعه‌های مردم نهاد و سمن‌ها کار ساز هستند و روز به روز تعدادشان در حال افزایش است. همه بدانیک که وجود جوانان یک تهدید نیست بلکه نقطه قوت کشور است.

انتهای پیام/ش

نظر شما