شناسهٔ خبر: 24533223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

لغودستورتوقف آزمون استخدامی از سوی دیوان عدالت

با تعهد وزارت نفت، دیوان عدالت اداری دستور توقف آزمون استخدامی را لغو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در پی شکایت از وزارت نفت به جهت درج موارد تبعیض آمیز و خلاف قانون در دفترچه آزمون استخدامی این وزارت و تقاضای صدور دستور موقت برای توقف این روند، شعبه ۳۹ دیوان عدالت اداری مستند به مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری دستور موقت توقف ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت را صادر کرد.

بر اساس این گزارش بدنبال دستور موقت توقف ثبت‌نام آزمون وزارت نفت، دیوان عدالت اداری جلسات متعددی با مسئولین این وزارتخانه در جهت اصلاح موارد تبعیض آمیز در دفترچه آزمون استخدامی آن برگزار کرد که سرانجام با تعهد وزارت نفت به رفع موارد تبعیض آمیز در دفترچه آزمون استخدامی دستور موقت توقف آزمون استخدامی توسط دیوان عدالت اداری لغو شد . نتیجه این که وزارت نفت مجاز است پس از حذف موارد تبعیض آمیز مطابق تعهد داده شده ، وفق مقررات آزمون استخدامی را برگزار نماید.

آگهی آزمون استخدامی وزارت نفت با بند نهم اصل سوم قانون اساسی و مواد ۴۱، ۴۲و ۴۳ قانون مدیریت خدمات کشوری و رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۳۶ صادره در ۱۵ فروردین ۹۶ در تضاد بوده است. موارد تبعیض‌آمیز در دفترچه آزمون استخدامی وزارت نفت، شامل ایجاد سهمیه‌هایی خاص برای برخی افراد، از جمله فرزندان کارکنان وزارت نفت و… در این آزمون بود که با پیگیری های دیوان عدالت اداری این موارد برطرف و شرایط برابر برای همگان در این مورد برقرار شد.

نظر شما