شناسهٔ خبر: 24527050 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

32 نهال به یاد جانباختگان سانچی در پاسارگاد کاشته شد

شیراز-ایرنا- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد اعلام کرد:32 نهال به یاد جانباختگان حادثه سانچی در این شهرستان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره این قهرمانان کاشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خسروانیان شنبه در حاشیه کاشت این نهال ها در جمع خبرنگاران افزود: به احترام جانباختگان کشتی سانچی به خصوص کاپیتان مجید قصابی اروجی و با هدف زنده و سبز نگهداشتن یاد و خاطره آنان 32 نهال بنه در محل نهالستان علی آباد شهرستان پاسارگاد کاشته شده است.
وی ادامه داد:حادثه ‌کشتی نفتکش سانچی برای تمام مردم ایران ضایعه ‌ای بسیاردردناک وتاثر برانگیز بود و به همین دلیل ضروری است تا به بهانه های مختلف یاد و خاطره جانباختگان این حادثه را گرامی برداریم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: این اقدام همزمان با هفته منابع طبیعی و با همکاری و همراهی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان، دانش آموزان آموزشگاه 22 بهمن و امیرکبیر سعادتشهر، پایگاه ‌های مقاومت شهید طالقانی قوام ‌آباد و مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی علی‌ آباد صورت گرفت.
خسروانیان افزود: سال گذشته نیز به یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در این شهرستان نهال هایی کاشته شد تا یاد و نام این بزرگواران برای همیشه در بین مردم زنده بماند.
وی ادامه داد: کاشت درخت به نام قهرمانان باید به عنوان یک فرهنگ در بین مردم ایران نهادینه شود تا از این طریق هم نام و یاد آنان را گرامی بداریم و هم جامعه ای سبز شاهد باشیم.
از 30 خدمه ایرانی نفتکش سانچی چهار نفر به نام های مجید قصابی اروجی (کاپیتان) اهل شهرستان پاسارگاد، سجاد عبداللهی و پوریا عیدی پور از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ و اهل نورآباد ممسنی و سعید دهقانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اهل شهرستان اقلید فارس بودند.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در 110 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
دراین حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
در 24 دی 96 خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز دوشنبه (25 دی) را به این مناسبت، عزای عمومی اعلام کرد.
9254 /1876

انتهای پیام /*

نظر شما