شناسهٔ خبر: 24526223 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سرگردانی های آقای نیمار ؛ نه راه پس دارد نه راه پیش!

گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا از زمانی که فوتبال را شروع کرد تاکنون هیچ وقت به این اندازه سرگردان و ناراحت نبوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین ، نیمار تابستان 2017 در حالی که برخی از اختلافاتش با سران بارسلونا بر سر مسائل مالی به اوج رسیده بود در ازای 198 میلیون پوند به پاری سن ژرمن فرانسه پیوست. او قصد داشت با فرار از زیر سایه همیشگی لیونل مسی شانس خود را برای کسب توپ طلای دنیا بیشتر کند اما او راه را کاملا اشتباه رفت. کیفیت پایین لیگ فرانسه و اختلاف با هم تیمی هایش به خصوص کاوانی روزهای بدی را برای او در پاریس رقم زد و این ستاره برزیلی به خوبی متوجه شد که پاری سن ژرمن نه تنها او را به توپ طلا نمی رساند که از این هدف بزرگ بسیار دورترش هم کرده است.

حذف پاری سن ژرمن از لیگ قهرمانان اروپا نیز ضربه نهایی را به نیمار زد تا او بابت جدایی از جمع پاریسی ها تصمیم خود را بگیرد. نیمار دیگر نمی خواهد در پاریس باشد و این موضوع را دیگر همه می دانند. مالک قطری پاری سن ژرمن تاکید کرده که او جایی نمی رود اما چنین نیست، دیگر حتی مبالغ کلان هم نمی تواند او را مجاب به ماندن در پاریس کند. نیمار خوب می داند پاریس برای او فقط شهری برای تفریح و وقت گذرانی است نه راهی برای رسیدن به توپ طلا. او که بی صبرانه توپ طلا را می خواهد دوباره مقصد بزرگی را برای خود در نظر گرفته و کیست که نداند این مقصد بزرگ رئال مادرید است؟

نماینده این برزیلی در یک ماه اخیر بارها با رئال مادرید مذاکره کرده است، کاری که صد در صد قانونی نیست اما مدرکی هم برای ثابت کردن آن وجود ندارد.

شوک به نیمار

نیمار می خندد، تفریح می کند و چهره اش در تمرینات پاری سن ژرمن نشان می دهد او خونسرد است اما این خبر برای او شوک آور بود: رئال مادرید با توجه به ارزیابی های مالی تصمیمی برای خرید نیمار ندارد.

سیاست های کلان باشگاه رئال مادرید در رابطه با خرید بازیکن در مهلت نقل و انتقالات تابستانی و یا زمستانی بسیار دقیق و از پیش تعیین شده است. بر اساس این برنامه ریزی ها رئال برنامه کلان خرید چند بازیکن را در مجموعه خود ارائه داده و هنوز رسانه ها از آن خبری ندارند اما بر اساس گزارش مارکا این برنامه ریزی کلان شامل خرید ستاره هایی چون هری کین (تاتنهام) ، روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ) ، ادن هازارد( چلسی) و امپابه(پاری سن ژرمن) است. نیمار نیز تا همین دو هفته پیش در صدر این فهرست قرار داشت اما بررسی جوانب مختلف این خرید باشگاه را به این نتیجه رساند که خرید این برزیلی به دردسرهایش نمی ارزد. بازیکنی که قبلا در بارسلونا بازی کرده و پرونده ای جنجالی در رابطه با مسائل مالی در اسپانیا دارد ممکن است برای رئال مادرید خریدی ایده آل نباشد حتی اگر در مدت زمان حضور کوتاه مدت خود در پاری سن ژرمن کارنامه ای بسیار درخشان در گلزنی از خود بر جای گذاشته باشد.

در واقع بررسی جوانب مالی و شخصی این بازیکن کم کم نام نیمار را از خریدهای ایده آل باشگاه رئال مادرید خارج کرد. از سویی نیمار نسبت به دیگر ستاره های حاضر در لیست خرید همانند کین و هازارد ضریب مصدومیت بسیار بالایی دارد. نکته بسیار مهم دیگر این است که اگر رونالدو نخواهد از رئال جدا شود (که با استقبال باشگاه رئال روبرو خواهد شد) حضور دو ستاره بزرگ در ترکیب رئال دردسرها و چالش های پر سر و صدایی را به دنبال خواهد داشت.

به دنبال راهی برای بازگشت به بارسلونا

در روزهایی که گذشت اخبار عجیب دیگری درباره نیمار شنیده شد. او می خواهد به بارسلونا برگردد. در واقع او وقتی به این نتیجه رسید که متوجه شد شاید هرگز راهی برای انتقال او به رئال مادرید وجود نداشته باشد. بر اساس گزارش موندو دپورتیوو او به هم تیمی های سابق خود مثل مسی و سوارز گفته برای بازگشت به بارسا تمایل دارد اما در رابطه با این موضوع هم نکات فراوانی وجود دارد. نخست اینکه بارسلونا باشگاه کوچکی نیست که هر کسی دلش بخواهد به آنجا برود و از آنجا جدا شود. اما نکته مهم تر این است که او پرونده ای حقوقی و کلان با باشگاه بارسلونا دارد و با مدیران این باشگاه دشمنی قابل توجهی دارد. او با چنین شرایطی می تواند به سادگی به بارسلونا برگردد؟ آن هم در شرایطی که اخیرا ستاره 145 میلیون یورویی به نام کوتینیو جذب شده است؟ پاسخ به این سوال منفی است. در واقع نیمار نه راه پس دارد و نه راه پیش، نه می تواند به تیم سابقش بارسلونا برگردد و نه احتمالی قوی وجود دارد که از سوی رئال جذب شود.

فشار مضاعف رسانه های فرانسوی

نیمار محبوب رسانه های فرانسوی نیست. این رسانه ها نیمار را بابت اینکه پاری سن ژرمن را به عنوان میانبری برای رسیدن به اهداف بزرگ ترش انتخاب کرد به شدت سرزنش می کنند. از نظر آنها بهترین باشگاه کنونی فرانسوی دستاویز خودخواهی های یک ستاره طمع کار قرار گرفته است. از سویی برخی از رفتارهای او در این باشگاه نظیر دست کم گرفتن تمرینات و اختلاف با هم تیمی ها و همچنین تشکیل باند برزیلی های تیم پاریسی نیز مورد انتقاد شدید قرار دارد.

نیمار آینده مبهمی دارد، این آینده مبهم در سال منتهی به جام جهانی او را بیشتر اذیت خواهد کرد.

مترجم: هیلدا حسینی خواه / منبع: فورفورتو

نظر شما