شناسهٔ خبر: 24519993 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کلوزاپ

نیکی کریمی از نسل جوان گفت

بسیاری نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را اولین ستارگان سینمای ایران پس از انقلاب می‌دانند. اغلب بازیگران سینمای ایران بخصوص در میان زنان از شهرت و محبوبیتی مقطعی برخوردارند؛ شهرتی که کمتر اتفاق افتاده است از دوره زمانی یک یا دو دهه‌ای بیشتر باشد، اما کریمی جزو بازیگرانی است که باید او را جزو استثناها به حساب آورد. چرا که با وجود افت‌و‌خیز محسوس که در کارنامه او شاهد بودیم اما در طول 15 سال اخیر همواره جزو چهره‌های مطرح بازیگری بوده.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این بازیگر و کارگردان سینما در سخنانی در آستانه روز زن در کاخ نیاوران گفته است: در ادبیات ملل متحد، «نسل آینده» در سطحی از اولویت و اهمیت قرار دارد که در بخشهای متعددی از اهداف توسعه پایدار به حمایت و به رسمیت شناختن حقوق آنها اشاره شده است. بهطور مثال، در چهارمین هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، بر حصول اطمینان از آموزش فراگیر، با کیفیت، برابر و توسعه فرصتهای یادگیری برای همگان در تمام ادوار زندگی تاکید شده است.

او ادامه داده است: من بهعنوان روشنگر آرمانهای توسعه پایدار، بهترین راه حصول به نتیجه را در آن میدانم که در یک فرآیند ادراک و مُفاهمه جهانی، همگان از اهمیت دستیابی به راهحلهای بینالمللی و منافع حاصل از آن برای نسل حاضر و آینده آگاه شوند. تنها در این حالت است که میتوان به راهحلهای عملیاتی و کارآمد با در نظر گرفتن تفاوتها، ویژگیها و نیازمندی‌‌های نسل فعلی و آینده در مناطق مختلف دست یافت.

این هنرمند اینگونه سخنانش را ادامه داد: در این جریان، نقش کودکان و نسل جوان بسیار حائز اهمیت است و موفقیت ما در آینده بستگی به میزان مشارکت دادن این نسل در ساختن آینده پایدار خواهد داشت. نسل جوان دارای ذهنی نقاد و پرسشگر، خلاق، دارای قدرت تغییر و برقراری ارتباط و توانا در یافتن راهحل هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما