شناسهٔ خبر: 24498499 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

زیباکلام: جهانگیری را تمام‌شده تلقی نمی‌کنم /به جهانگیری توصیه شده مدارا و سکوت کند

یک استاد علوم سیاسی گفت: من فکر می‌کنم که آقای جهانگیری نامزد مناسبی در انتخابات آینده برای طیف اصلاح‌طلب است. لذا من به‌هیچ‌وجه ایشان را تمام‌شده تلقی نمی‌کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از اعتماد آنلاین، صادق زیباکلام درباره آینده سیاسی اسحاق جهانگیری اظهار کرد: آقای جهانگیری از بخش‌داری در روستا کار خود را شروع کرد و بعد به معاون فرمانداری رسید و پیشرفت کرد و توانست به پست معاون اول رئیس‌جمهوری برسد. ایشان در طول 30 و چند سال گذشته، پلکان مسئولیت های اجرایی را یکی‌یکی پیموده و بالاآمده است.

اهم اظهارات زیباکلام به شرح زیر است:

*آقای جهانگیری در طی این سی‌وچند سال نشان داده که به‌هرحال دارای گرایش سیاسی است. اما نشان داده که آدم متعصبی نیست و آدمی نیست که به خاطر مسائل سیاسی حقیقت را فدای مسائل سیاسی کند. کاری که متأسفانه خیلی از مسئولین ما انجام نمی‌دهند. در کل آقای جهانگیری انسان معتدلی است و حداقلی از پایبندی به مفاهیمی همچون آزادی بیان و حاکمیت قانون را دارد که این در جمهوری اسلامی ایران نعمتی است که یک مسئولی حداقل پایبندی به آزادی‌خواهی داشته باشد.

* من فکر می‌کنم که آقای جهانگیری نامزد مناسبی در انتخابات آینده برای طیف اصلاح‌طلب باشد. لذا من به‌هیچ‌وجه ایشان را تمام‌شده تلقی نمی‌کنم. نکته دیگری که باید درباره او بگویم این است که متأسفانه قدرت و نفوذ آقای جهانگیری در دولت دوم آقای روحانی مقدار زیادی افت کرده است. البته این به نفع کشور نیست برای اینکه از توانمندی‌های آقای اسحاق جهانگیری عملاً کشور محروم مانده است و این هم به نفع آقای روحانی نیست. متأسفانه جای نفوذ آقای جهانگیری را آقای واعظی و آقای نهاوندیان گرفته‌اند. کسانی آمده‌اند جای اقتدار او را گرفته‌اند.

*متأسفانه همان‌طور که شاهد بودیم باعث نارضایتی از دولت آقای روحانی شده است. نارضایتی در دولت آقای روحانی طی هشت ماه گذشته واقعاً حیرت‌انگیز بوده است. فاصله گرفتن آقای جهانگیری از مدیریت آقای روحانی قطعاً به ضرر دولت آقای روحانی است. هرچند به آقای جهانگیری توصیه شد که مدارا و سکوت کند اما من فکر می‌کنم که کم‌کم باید مسائلی را که به خیر و صلاح منافع ملی و کشور است باید مطرح کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما