شناسهٔ خبر: 24489559 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد|مدارس سمپاد در حوزه انتقال مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان ضعف دارند

R41347/P1377/S6,1188/CT11

معاون مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس سمپاد در حوزه انتقال مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان ضعف دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، نجات بهرامی عصر امروز در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش به‌میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: هدف از برگزاری این گردهمایی دانش‌افزایی و انتقال تجربیات در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی است.

معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که روابط عمومی نیازمند پویایی و انعطاف است ادامه داد: با توجه به شرایط جدید جامعه در حوزه روابط عمومی، اطلاع‌رسانی به‌سرعت در حال تکامل و دگرگونی است.

وی ضمن یادآوری رشد پدیده شهروندخبرنگار عنوان کرد: مسئول روابط عمومی باید مجتهد مدیر خود باشد چرا که مسئولان روابط عمومی می‌توانند بسیاری از معضلات سازمان را مدیریت کنند.

بهرامی بیان کرد: در بحث برداشته شدن آزمون‌ها و مدارس سمپاد تصور می‌شد که اولیای این دانش‌آموزان به‌سمت مدارس غیردولتی سرازیر می‌شوند اما روابط عمومی با تکیه بر آمار ثابت کرد این اتفاق غیرممکن است.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق آمار تعداد مدارس سمپاد یک هفتاد و پنجم مدارس غیردولتی هستند و احتمال سوق دانش‌آموزان سمپادی به این مدارس بسیار کم است.از طرف دیگر، مدارس غیردولتی در مقام مقایسه با مدارس سمپاد نیستند و حتی مدارس غیردولتی که توانایی مقایسه با مدارس سمپاد را دارند نیازی به دانش‌آموزان سمپادی ندارند و ظرفیت‌شان همیشه پر است.

بهرامی یادآور شد: متأسفانه در مدارس سمپاد دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی را نمی‌آموختند و تنها در مباحث هوشی رشد می‌کردند، حتی در مدارس کشورهای توسعه‌یافته همانند ژاپن تنها 12 مدرسه به‌سبک سمپاد وجود دارد که در سال‌های منتهی به دانشگاه فعالیت می‌کنند.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: محتواسازی و انتشار محتوا مهمترین وظیفه روابط عمومی است و برقراری تعامل مؤثر و مفید با رسانه‌ها و خبرنگاران هنر یک روابط عمومی توانمند است.

شاهین فرشاد بیان کرد: برتر بودن رسانه‌های مطرح در دنیا به‌واسطه برقراری تعامل صحیح و مؤثر رسانه با روابط عمومی‌ها محقق شده است. نقش روابط عمومی تسهیل‌گری ارتباط میان رسانه و سازمان است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر اشتباهی که در فعالیت برخی روابط عمومی‌ها مشاهده می‌شود تلاش آنان برای انتشار زودهنگام خبر در سایت‌های اینترنتی و کانال‌های مختلف است حال آن که این امر وظیفه رسانه‌ها است.

فرشاد تأکید کرد: در اختیار گذاشتن اخبار صحیح در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رسانه‌ها مهمترین نقش روابط عمومی است که باید در این زمینه تلاش شود زیرا اطلاع‌رسانی به‌موقع از شایعه‌پراکنی، انتشار اخبار نادرست، عدم امکان برای کنترل جریان خبری و بی‌اعتمادی رسانه‌ها و مخاطبان جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه وزارت آموزش و پرورش را کلیدی‌ترین وزارتخانه کشور برای اعتلای نظام و حرکت کشور به‌سمت توسعه و پیشرفت دانست و افزود: باید این واقعیت به باور در جامعه تبدیل شود تا شاهد آثار مفید آن در روند انجام امور بود.

پیشکسوت حوزه رسانه و صدا و سیما در ادامه این نشست با تصریح این موضوع که سهم آموزش و پرورش از رسانه ملی باید افزایش یابد بیان کرد: جای خالی آموزش و پرورش در رسانه ملی احساس می‌شود.

علی دهقانی با ابراز این‌که "جامعه مخاطب ما در رسانه با جامعه مخاطب آموزش و پرورش نزدیکی زیادی با هم دارند" گفت: خوشبختانه نگاه جامعه و مردم نسبت به فرهنگیان مثبت است و طبق آمار معلمان دارای بیشترین اعتماد اجتماعی در جوامع هستند.

وی با بیان این‌که صدا و سیمای خراسان رضوی برنامه‌های متعددی را به آموزش و پرورش اختصاص داده است ادامه داد: در کشورهای پیشرفته نگاه متفاوتی به مقوله آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و همین امر موجب پیشرفت روزافزون آنهاست.

انتهای پیام/ش*

نظر شما