شناسهٔ خبر: 24481329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظارت وکنترل بربهداشت محصولات دامپزشکی استان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز سال ۹۷ خبر داد.

صاحب‌خبر -

نظارت وکنترل بربهداشت محوصلات دامپزشکی استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ، مینا قاضی زاده بیان داشت: با عنایت به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز و افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، اداره کل دامپزشکی استان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان با برنامه ریزی دقیق بعمل آمده، اقدام به اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروز از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۶ لغایت ۱۴ فروردین ۹۷ می‌نماید.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به سازماندهی تعداد ۶۷ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۷۰ نفر دکتر دامپزشک و بازرس بهداشت گوشت در دو شیفت کاری از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ دراین ایام اعلام نمود: اماکن تحت پوشش شامل کلیه واحد‌های توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی و مرغ و ماهی فروشی و همچنین رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها و کلیه اماکنی که از فراورده‌های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌شود و همچنین خودرو‌های ویژه حمل فراورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی و کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فراورده‌های خام دامی می‌باشد.

دکتر قاضی زاده ضمن بیان همکاری و هماهنگی با سایر ادارات از جمله معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و. در اجرای نظارت‌های مشترک گفت:: از کلیه همشهریان عزیز تقاضا داریم که مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ، ماهی و ... را از مراکز معتبر مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و از خرید ماهی و میگو از افراد دوره گرد که در معابر اقدام به فروش می‌نمایند جداً خود داری کرده و در هنگام خرید گوشت نیز بایستی حتماً به مهر و برچسب معتبر دامپزشکی برروی لاشه‌ها که نشانه تائید و بازرسی تحت نظارت دامپزشکی می‌باشد توجه کنند.

وی در ادامه افزود:همشهریان در هنگام خرید مرغ نیز به درج کد بهداشتی دامپزشکی کشتارگاه و تاریخ تولید و انقضاء دقت نمایند.

مسئول ساماندهی اکیپ‌های نظارت دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه سلامت فرآورده‌های خام دامی از سیاست‌های برنامه ریزی شده در راستا تامین و پایداری امنیت غذایی می‌باشد، خاطرنشان کرد: اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان، نهایت سعی خود را در راستای تحقق این مهم و ارتقا سطح بهداشت به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

تشدید نظارت برتوزیع فراورده های دامی استان

نظر شما