شناسهٔ خبر: 24480695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعامل گمرک یزد با تولیدکنندگان کاشی و سرامیک افزایش می یابد

مدیرکل گمرکات استان یزد گفت: کاشی وسرامیک صنعت غالب یزد است و نقش مهمی در اشتغال استان یزد دارد.

صاحب‌خبر -

 مدیرکل گمرکات استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با تاکید بر تعامل و همکاری بیشتر با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان گفت: الکترونیکی شدن گمرک نقش مهمی در بهبود فضای کسب و کار و تعامل و همکاری با تجار و تولیدکنندگان داشته است.

محمدحسین سلمانی در دیدار اعضای انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند جامع امور گمرکی افزود: با راه اندازی این سامانه اکنون گمرک وارد واحدهای تولیدی شده است و تولیدکنندگان می توانند از داخل منزل یا واحدهای تولیدی عملیات سامانه ای کالاهای صادراتی و وارداتی را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه کاشی وسرامیک صنعت غالب یزد است و نقش مهمی در اشتغال استان یزد داردگفت: گمرک یزد تاکنون تمهیدات و تسهیلات ویژه ای برای این صنعت و تسهیل صادرات آنان انجام داده است.

سلمانی ادامه داد: اکنون نیز با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی کلیه تشریفات صادراتی واحدهای تولیدی در مسیرهای سبز و زرد به خود آن ها واگذار شده است و حدود نیمی از عملیات سامانه ای کالاهای صادراتی مسیر قرمز نیز از سوی  واحدهای تولیدی انجام می شود.

وی در پایان خواستار تعامل و همکاری بیشتر واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک در مسیر قرمز صادراتی با گمرک شد.

نصراله شریف فرد، نائب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در این مراسم با بیان اینکه سعی و تلاش ها بر حل مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان است گفت: صنعت با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند و از نظر اقتصادی تولید مقرون به صرفه نیست.

وی با تقدیر از تلاش های گمرک به ویژه مدیرکل جدید گمرک در جهت رفع مشکلات صنعت کاشی گفت: انجمن صنفی کاشی و سرامیک یزد و گمرک استان در کنار هم هستند و با یکدیگر تعامل و همکاری دارند.

وی با اشاره به سوابق مدیرکل جدید گمرکات یزد گفت: نام نیک شما سالیان بسیاری است که در گمرک یزد شنیده می شود که این موضوع نشان دهنده عملکرد خوب و قابل ستایش شماست و امیدواریم در دوره جدید همکاری گمرک با صنایع وارد فصل جدید شود و تعامل بین دوطرف افزایش یابد.

انتهای پیام/ی

تسهیلات ویژه گمرک یزد به تولیدکنندگان کاشی و سرامیک

نظر شما