شناسهٔ خبر: 24478412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهیه ۱۰ هزار جلد دفترچه بروشور برای مسافران نوروزی کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ۱۰ هزار جلد دفترچه بروشور برای مسافران در حال تهیه و تدوین است و در آغاز سفر در اختیار مسافران گذاشته می‌شود و بنر‌هایی برای احتیاط رانندگان در مسیر‌ها نصب می‌شود.

صاحب‌خبر -

تهیه ۱۰ هزار جلد دفترچه بروشور برای مسافران نوروزی کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ خداداد مقبلی؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی ۸ ماهه امسال شاهد روند افزایشی تلفات جاده‌ای در استان کرمان بودیم، گفت: برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها، اقدامات فرهنگی، بازدید میدانی از محل حوادث موجب شد تا آمار تصادفات در استان کرمان از آذرامسال روند کاهشی پیدا کند.

وی افزود: ۵۶ کیلومتر آزادراه، هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۳ هزار و ۱۳۴ کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۴ هزار و ۴۲۸ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان داریم.

مقبلی با اشاره به وجود ۹۲۷ کیلومتر گرده برف‌گیر در استان کرمان تصریح کرد: در شرق استان کرمان محور‌ها به علت اینکه محور شن‌گیر هستند در پاییز و زمستان توفان‌های شن را داریم و شن‌روبی در این مسیر‌ها را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از تصادفات به علت واژگونی خودرو است از سرعت بالا و یا خواب‌آلودگی و خستگی به عنوان دلیل اصلی واژگونی نام برد و اظهار داشت: برای اینکه تلفات را کم کنیم شیب شیروانی را کاهش داده‌ایم و ۴۰۰ کیلومتر شیب شیروانی اصلاح شده است.

وی تصریح کرد: ۳۸ هزار کیلومتر راه تیغ‌زنی محور‌های روستایی، ۲۶ هزار مترمکعب لایه‌روبی برای تنظیم بستر رودخانه‌ها، احداث سه آشیانه ماشین‌آلات، ۱۸ هزار مترمکعب ترانشه برداری طی امسال در استان کرمان انجام شده و تاکنون ۲۹ نقطه از ۱۱۵ نقطه حادثه خیز در استان اصلاح شده است.

مقبلی بیان کرد: ۲۷ میلیارد تومان برای بحث‌های ایمنی در استان کرمان طی امسال هزینه شده و آموزش و فرهنگ سازی ترافیک در مدارس حاشیه راه انجام شده است.

وی گفت: ۱۴۰ سرعت‌کاه آسفالته در تقاطع‌های فرعی به اصلی در استان کرمان ایجاد شده است و ۱۴ دستگاه استراحت‌گاه‌های موقت برای رفع خواب‌آلودگی و ارائه خدمات اولیه در محور‌های استان کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم و ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی در گذشته احداث شده است.

مقبلی اظهار داشت: ۳۰ سامانه کنترل سرعت در استان کرمان تا پایان پارسال داشتیم و هم اکنون ۱۳۰ دوربین در حال احداث در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه طی امسال ۹ هزار دانش‌آموز از ۶۰ مدرسه استان کرمان آموزش‌های فرهنگ ترافیکی را فرا گرفته‌اند؛ گفت: رانندگان وانت‌بارها، دارندگان ادوات کشاورزی و عابران پیاده هم آموزش‌هایی را فرا گرفته‌اند.

مقبلی با تاکید بر اینکه از ۱۵ بهمن امسال فروش بلیط سفر را توسط شرکت‌های مسافربری به صورت حضوری و غیرحضوری در استان کرمان آغاز کرده ایم، افزود: هیچ افزایش قیمت در بهای بلیط در سال جاری نداشتیم و ناوگان مسافربری ما ۵۰۹ دستگاه اتوبوس دارد.

وی افزود: مردم استان کرمان بیشترین سفر‌ها را به شیراز، هرمزگان، خراسان رضوی و اصفهان انجام می‌دهند و این سفر‌ها در ایام نوروز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

 توزیع 10هزار بروشور نوروزی برای مسافران نوروزی

نظر شما