شناسهٔ خبر: 24476774 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

183 عمل برای دانش‌آموزان شین‌آبادی طی 5 سال/ لزوم بازنگری در روند درمان

محمدجواد فاطمی، درباره برخی اظهارات مبنی بر تصمیمات اتخاذ شده جهت اعزام ۱۲ تن از دانش آموزان شین‌آبادی به خارج از کشور جهت ادامه درمان بعد از تعطیلات نوروز، گفت: هنوز خبری از تصمیم برای اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور نیست.

صاحب‌خبر -

ایسنا نوشت: سرپرست تیم درمان دانش آموزان شین آبادی در پاسخ به برخی اظهارات درباره اعزام به خارج از کشور این دانش‌آموزان جهت ادامه درمان گفت: هنوز از اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور برای ادامه روند درمانی خبری نیست و فروردین ماه ۹۷ درباره این موضوع تصمیم گرفته می‌شود.

محمدجواد فاطمی، درباره برخی اظهارات مبنی بر تصمیمات اتخاذ شده جهت اعزام ۱۲ تن از دانش آموزان شین‌آبادی به خارج از کشور جهت ادامه درمان بعد از تعطیلات نوروز، گفت: هنوز خبری از تصمیم برای اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور نیست.

وی افزود: قرار است بعد از عید و نیمه دوم فروردین ماه یک تیم جراحی پلاستیک با حضور این کودکان، والدین و نماینده وزارت بهداشت برای همه آنها کمیسیونی تشکیل داده و آنها مجددا ویزیت شوند و به این ترتیب بانظر گروه جراحی پلاستیک و کودکان مشخص شود که چه کاری به صلاح آنها است، با آنها صحبت شود و برای تک تک آنها تصمیم گرفته شود، در نهایت نیز نتیجه صورت جلسه شده و به وزارت بهداشت اعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه هنوز تصمیمی درباره اعزام این کودکان گرفته نشده است، گفت: تاکنون ۱۸۳ عمل جراحی، ۸۴ بار لیزر، ۴۳۶ تزریق، ۱۱۱ مرتبه ویزیت روانشناسی و ۱۳۹ بار فیزیوتراپی، کاردرمانی و تهیه لباس ویژه برای آنها انجام شده است. با این حال همچنان به حمایت‌های روانی و برنامه‌های منظم روانشناسی، پروتز، لیزر و لباس سوختگی نیاز دارند. عمل‌های جراحی برای آنها انجام شده و مشکلی نیز وجود نداشته است، اما با این وجود لازم است که در روند درمان بازنگری انجام شود.

سرپرست تیم درمان کودکان شین آبادی همچنین با اشاره به سوختگی شدید ۱۲ نفر از این کودکان، افزود: وزارت بهداشت یک بار در سال اول که درمان آنها پذیرفته شد، برای درمان آنها معادل ۱.۵ میلیاردتومان پرداختی داشته است، اما در حال حاضر اطلاعی از اینکه آیا دوباره پرداختی داشته است، ندارم. در حال حاضر نیز به شرکت‌های تجهیزات پزشکی بابت اجناس مورد نیاز و بیمارستان‌های مختلف برای انجام عمل‌های جراحی بدهکاری وجود دارد و هزینه آنها پرداخت نشده است.

آذرماه سال ۹۱ آتش گرفتن بخاری در مدرسه دخترانه انقلاب اسلامی در شین آباد از توابع پیرانشهر، باعث سوختن ۲۴ دانش آموز شد که ۱۲ نفر از آنها جراحات جدی‌تری داشتند. از آن زمان تاکنون وعده‌های زیادی برای تامین هزینه درمان این کودکان مطرح شده‌ است.

نظر شما