شناسهٔ خبر: 24464601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس کانون‌های مساجد استان قزوین خبر داد:

فعالیت ۳۴۳ کانون شهری و روستایی در استان قزوین

گروه فرهنگی- رئیس کانون‌های مساجد استان قزوین با اعلام اینکه در سطح استان ۳۴۳ کانون فرهنگی، هنری در مساجد استان در حال فعالیت است، گفت: از این تعداد ۱۸۷ کانون روستایی و ۱۵۶ کانون نیز شهری است که نشان‌دهنده توجه ویژه به کانون‌های فرهنگی هنری روستایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از قزوین، نشست خبری با رئیس کانون‌های مساجد استان قزوین به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رمضانی در این نشست اظهار کرد: ثمره تلاش ۲۵ ساله کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در استان همراهی و پیوند مردم با مساجد است.

محوریت امور فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد

وی افزود: اولین اقدام کانون‌های مساجد بر محور امور فرهنگی و هنری تأکید دارد لذا حمایت از این فعالیت‌ها می‌تواند در ارتقاء سطح کیفی چنین اموری مؤثر باشد.
حجت‌الاسلام رمضانی با اعلام اینکه در سطح استان ۳۴۳ کانون فرهنگی، هنری در مساجد استان در حال فعالیت است، گفت: از این تعداد ۱۸۷ کانون روستایی و ۱۵۶ کانون نیز شهری است که نشان‌دهنده توجه ویژه به کانون‌های فرهنگی هنری روستایی است.
وی افزود: در سال جاری ۳۰ کانون به کانون‌های مساجد استان افزوده شد درحالی‌که باید تعداد این کانون‌ها در سال جاری به ۹۰ کانون می‌رسید اما به دلیل نبود اعتبارات لازم این امر میسر نشد.
وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که مورد استقبال عمومی قرار گرفت طرح قرآنی ۱۴۵۱ است که هزار و 100 نفر در این طرح مشارکت داشتند.
رئیس کانون‌های مساجد استان قزوین عنوان کرد: در سطح استان ۱۵۰ کتابخانه وجود در کانون‌های مساجد وجود دارد که ۱۲۸ مورد آن مخزن‌دار است.
وی بیان کرد: دوره آموزشی «تربیت‌مربی نماز» با همکاری آموزش‌وپرورش استان و کانون‌های مساجد برگزار شد که طی آن ۲۰۰ نفر در دوره پیش‌بینی‌شده حاضر و آموزش‌های لازم را دریافت کردند.
این مسئول یادآور شد: در دهه مبارک فجر ۱۰ نمایش با موضوع دینی و قرآنی در ۱۰ شب میهمان مساجد سطح استان شد که این برنامه‌ها در راستای ایجاد نگاه هنری در مساجد بود.
حجت‌الاسلام رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی با بهره گرفتن از ابزار هنر می‌تواند در جذب مردم و به‌ویژه جوانان در مساجد مؤثر بوده و نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام

نظر شما