شناسهٔ خبر: 24463451 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امسال محقق شد

ایجاد 30 کانون فرهنگی هنری در مساجد قزوین

قزوین-ایرنا-مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین از فعالیت 334 کانون فرهنگی هنری در مسجدهای استان خبر داد و گفت: 30 مورد از این مراکز در سال جاری ایجاد شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی رمضانی روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کانون های مساجد برگزار شد،افزود:از این تعداد 187کانون در روستاها و 156 کانون نیز در شهرها هستند.
این مسئول از کانون های مساجد به عنوان گسترده ترین شبکه فرهنگی در کشور یاد کرد و گفت: مسجد در اسلام پایگاه اجتماعی و نماد هویت دینی و محل تربیت و دانشگاه عمومی مسلمانان است.
وی اضافه کرد: این مکان مقدس یکی از مهم ترین نهادهای فرهنگی است که کم توجهی و غفلت از نقش آن می تواند آسیب های احتماعی زیادی به دنبال داشته باشد.
این مسئول همچنین به ظرفیت کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: این اماکن به خاطر حضور انحصاری در حوزه های فرهنگی و هنری مناطق محروم، نیازمند توجه بیشتر هستند در حالی که شاهدیم با وجود این اهمیت در برنامه ریزی فرهنگی استان مورد بی توجهی قرار گرفته اند.
وی در ادامه از تشکیل اتاق فکر برای کانون های مساجد در سال آینده خبر داد و افزود:در این راستا تشکیل هیات اندیشه ورز را به کانون ها ابلاغ خواهیم کرد.
حجت الاسلام رمضانی افزود: در سال جاری با وجود مشکلات و کمبودهای مالی یک میلیارد و 70میلیون ریال به کانون های مساجد قزوین اختصاص دادیم که صرف برگزاری جشنواره ها، تجهیز کتابخانه ها و سایر هزینه ها شده است.
وی افزود: در سال جاری17هزار و 830 نفر در برنامه های اوقات فراغت کانون ها، اردوها و کلاس های آموزشی آن شرکت کرده و 10هزار جلد کتاب به کتابخانه های کانون ها اختصاص داده شده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین، اجرای طرح ربیع القرآن، دوره تربیت مربی نماز و اجرای تئاتر در10مسجد قزوین در ایام دهه مبارک فجر را نیز از دیگر برنامه های کانون ها عنوان کرد.
7388*3013

انتهای پیام /*

نظر شما