شناسهٔ خبر: 24451410 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طرح آهن یاری و مکمل D برای 180 هزار دانش آموز البرزی به اجرا در آمد

خسرو ساکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با مصرف این مکمل ها، از مبتلاشدن دانش آموزان به بیماری هایی مانند کم خونی و پوکی استخوان که بیشتر در سنین

صاحب‌خبر - خسرو ساکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با مصرف این مکمل ها، از مبتلاشدن دانش آموزان به بیماری هایی مانند کم خونی و پوکی استخوان که بیشتر در سنین میان سالی خود را نشان می دهد، پیشگیری می شود.
وی اضهار کرد: نوجوانان بدلیل قرارگرفتن در سن جهش رشدی نیاز به استفاده از ریز مغزی ها و ویتامین ها بویژه مکمل ویتامین دی و آهن دارند.
وی به علائم کم خونی در انسان اشاره کرد و یاد آور شد: احساس سستی، خستگی، سرگیجه، ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی نظیر سرما خوردگی و سوزن سوزن شدن دست و پا از عمده ترین علائم کم خونی یا فقر آهن است.
وی بیان کرد: کارشناسان در اجرای این طرح در بین دانش آموزان از اسفناج، حبوبات، جگر، زرده تخم مرغ، میوه های خشک بویژه زردآلو و دانه های روغنی بعنوان مهمترین منابع تامین آهن برای بدن یاد می کنند.
وی با اشاره به اینکه ویتامین دی سبب رشد و استحکام دندان و استخوان می شود و از بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، انواع سرطان ها، بیماری های قلبی – عروقی، ام اس و آلرژی جلوگیری می کند، ادامه داد: زرده تخم مرغ، روغن کبد ماهی، ماهی های چرب مثل سالمون، شیر، لبنیات و قارچ از جمله منابع تامین ویتامین دی هستند.
ساکی اضافه کرد: قرص های آهن هفته ای یک بار به مدت 16 هفته در بین دانش آموزان دختر متوسطه و قرص های ویتامین D نیز به صورت ماهانه در بین 180 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه البرزی توزیع می شود.
وی ادامه داد: این طرح با مشارکت و نظارت مراقبین سلامت مدارس البرز در حال اجراست.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام

نظر شما