شناسهٔ خبر: 24437628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون اقتصادی استانداری خبر داد؛

راه اندازی صندوق کشمش به زودی در قزوین

حبیبی: تشکیل صندوق کشمش یکی از مصوبات مهم سفر هیات دولت به استان قزوین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "منوچهر حبیبی" معاون اقتصادی استانداری قزوین در جلسه بررسی آخرین وضعیت تشکیل صندوق کشمش استان گفت: تشکیل صندوق کشمش یکی از مصوبات مهم سفر هیات دولت به استان قزوین است که با هدف حمایت از توسعه بخش کشاورزی و کمک به تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن صورت گرفته است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: تشکیل صندوق کشمش در استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه کشت و افزایش تولید و حمایت جدی از کشاورزان است.

وی بیان کرد: صندوق کشمش با ۵۱درصد سهم واریزی از سوی تولیدکنندگان و ۴۹درصد سهم دولت فعالیت های مقدماتی خود را آغاز کرده و به زودی با تشکیل مجمع، اعضا هیات مدیره صندوق تشکیل می شود.

حبیبی تصریح کرد: یارانه تخصیص داده شده از سوی دولت نیز به استان ابلاغ شده که به حساب این صندوق واریز می شود تا با تقویت توان مالی صندوق مشکل باغداران تاکستان مرتفع شود.

وی اضافه کرد: باید این صندوق در مدت یک ماه آینده برای حل مشکلات مردم و انگورکاران تشکیل شود و با ایجاد وحدت و انسجام لازم میان تاکداران امیدواری باغداران تقویت شود.

در ادامه سیاوش طاهرخانی فرماندار تاکستان گفت: همزمان با واریز سهم دولت به زودی هیات مدیره صندوق در استان انتخاب خواهد شد.

همچنین فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با تشریح روند شکل گیری صندوق کشمش اظهار داشت: به منظور تشکیل هیات مدیره صندوق، در روزهای آینده سهم اعتباری دولت به حساب صندوق واریز خواهد شد.

 

نظر شما