شناسهٔ خبر: 24427672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

افزایش 42 درصدی تعداد طرح های عمرانی خراسان رضوی در سال جاری

علیرضا رشیدیان شنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: از این تعداد یک هزار و 508 طرح با هزینه 38 هزار و 570 میلیارد ریال طی دهه فجر امسال به بهره

صاحب‌خبر - علیرضا رشیدیان شنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی افزود: از این تعداد یک هزار و 508 طرح با هزینه 38 هزار و 570 میلیارد ریال طی دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح ها نرخ بیکاری این استان به 8.8 درصد رسید و تک رقمی شد که امیدواریم با بهره برداری از پروژه های باقی مانده تا پایان سال نرخ بیکاری یک تا 1.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.
وی با اشاره به ایام پایانی سال و خیل عظیم زائران و مسافران نوروزی استان گفت: امیدواریم بتوانیم سفر ایمن و راحت برای زائران نوروزی در مشهد و سایر نقاط استان فراهم کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به هفته گرامیداشت مقام زن و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) افزود: باید از این فرصت برای معرفی هرچه بهتر ویژگی های آن بانوی بزرگ و سیره فاطمی به جامعه زنان بهره بگیریم.
وی اظهار کرد: در هفته مزبور اجرای بیش از یک هزار برنامه در استان در نظر گرفته شده و انتظار می رود دستگاههای اجرایی و رسانه ها برای معرفی حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی جامعه زنان تلاش کنند.
وی با اشاره به افزایش تعداد زنان در حوزه های مختلف این استان گفت: هم اکنون 73 زن در پست های مدیریتی استان نظیر معاون فرماندار، مدیر کل و مشاور مشغول فعالیت هستند، همچنین 88 نفر از دهیاران استان زن هستند که نسبت به دوره قبل 60 درصد افزایش داشته اند.
رشیدیان افزود: در ترکیبت شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان رضوی نیز 216 زن فعالیت دارند که نسبت به دوره قبل 21 درصد افزایش داشته اند و یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز زن است.
وی ابراز امیدواری کرد مدیران دستگاههای اجرایی و سایر نهادهای دولتی و عمومی در انتخاب افراد به شایسته سالاری توجه داشته و به دور از نگاه جنسیتی، محلی و قومی فرصتهای برابر برای زنان و مردان بوجود آورند.
وی با قدردانی از حضور حماسی مردم خراسان رضوی در راهپیمایی 22 بهمن گفت: چنین حضوری همت مدیران و مسئولین را نسبت به تکریم و رفع مشکلات مردم دو چندان کرده است.
رشیدیان همچنین با گرامیداشت پنجم اسفند و روز مهندسی افزود: کشور ما در برخورداری از مهندسین مختلف رتبه سوم جهانی دارد و خراسان رضوی 37 هزار مهندس ساختمان را در خود جای داده که امید است مهندسین ساختمان در حوزه مستحکم سازی و رعایت مقررات فنی ساختمان دقت لازم را داشته باشند تا شاهد حوادثی مانند زلزله کرمانشاه و وارد شدن خسارت قابل توجه به ساختمانها نباشیم.
وی با اشاره به 15 اسفند و روز درختکاری اظهار کرد: باید نسبت به درختکاری و توسعه فضای سبز در شهرها همت بگماریم و در کنار آن به مسائلی همچون بیایان زدایی و بهره وری مناسب آب و صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی توجه کنیم.
وی گفت: با اینکه در روزهای اخیر بارشهای قابل توجهی در استان داشتیم اما بارندگی های این استان در مقایسه با دوره بلند مدت فاصله جدی دارد لذا باید صرفه جویی و بهره وری مناسب از آب مد نظر قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی افزود: در سالهای اخیر شاهد سرمای هوا و یخبندان در ایام پایانی سال و نوروز بودیم لذا باید دستگاههای اجریی نسبت به سرما و یخبندان احتمالی در استان و برای جلوگیری از بروز مشکلات برای مسافران نوروزی آمادگی لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به ماه پایانی سال و زمان پرداخت حقوق کارکنان اظهار کرد: اگر دستگاه های اجرایی در پرداخت حقوق و مزایا مشکلی دارند باید نسبت به رفع آنها اهتمام ورزند تا هیچ کارمندی در بخش دولتی و عمومی با مشکلات مالی روبرو نشود.
وی با تاکید بر برنامه ریزی دستگاههای حمایت کننده نظیر بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این دستگاهها باید برنامه ریزی منسجم برای جمع آوری کمک های مردمی با حفظ کرامت نیازمندان داشته باشند.
رشیدیان افزود: گزارش عملکرد 6 ماه مالی دستگاههای اجرایی نشان می دهد مدیران باید در زمینه برقراری انضباط مالی آموزشهای لازم را فرا گیرند و میزان آگاهی خود نسبت به قوانین و مقررات مالی را افزایش دهند.
وی اظهار کرد: مدیران باید در این زمینه در چارچوب قوانین عمل کنند و در مزایده ها و مناقصه ها دقت لازم را داشته باشند و همچنین سعی کنند طرح های مختلف با دقت بسیار و هزینه حداقلی اجرا شوند.
وی گفت: مدیران باید به اجرای برخی طرح ها نظیر نوسازی ناوگان حمل و نقل و احیای بافتهای فرسوده که مورد تاکید رئیس جمهوری است اهتمام ورزند و همکاری لازم و انسجام در فعالیتها داشته باشند.
رشیدیان با اشاره به تسهیلات 12هزار میلیارد تومانی در بخش توسعه اقتصاد روستاهای کشور افزود: جذب سهم استان از این اعتبارات بر اساس ابلاغیه ای که در سراسر کشور انجام شده تا پایان خرداد سال آینده است و باید هر چه سریعتر به اجرای طرح ها و جذب اعتبار مربوطه اقدام شود.
وی اظهار کرد: طرح های ملی مربوط به کارورزی و استاد شاگردی از طرح های دیگری است که در کشور در حال اجراست و با اجرای آن در استان می توان گام بلندی در اشتغال زایی و افزایش تولید برداشت.
وی مناسب سازی محیط و معابر شهری و ادارات دولتی برای توانیابان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران نسبت به تدوین برنامه ها و مناسب سازی معابر عمومی و دستگاه های دولتی هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.
استاندار خراسان رضوی همچنین مسائل مطرح شده نسبت به طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد را که از سوی شهردار در این نشست مطرح شد مورد تایید قرارداد و افزود: شهرداری مشهد علاوه بر وسعت و جمعیت زیاد مشکلاتی بابت میزبانی از 27 میلیون زائر را دارد که بار بزرگی بر دوش این نهاد گذاشته است لذا همکاری دستگاه های مختلف اجرایی با شهرداری مشهد در اجرای پروژه های زیربنایی و وصول مطالبات شهری از دستگاههای اجرایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی همچنین از سازمان همیاری شهرداری های استان خواست به منظور دسترسی عادلانه مردم به خدمات، عدالت توزیعی را در ارائه خدمات به 75 شهر استان داشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری پنج همایش مربوط به حوزه اقتصادی و فناوری طی اسفند ماه جاری در مشهد اظهار کرد: ما به دنبال جذب سرمایه گذار در مشهد و خراسان رضوی هستیم تا بتوانیم منابع مالی بیشتری برای توسعه تولید و اشتغال جذب کنیم.
رشیدیان با تاکید بر تعامل بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی با مردم گفت: اقدامات بسیار از جمله راه اندازی میزهای گفت و گو بین دولت و اقشار مختلف، مجامع مشورتی بانوان و جوانان، توسعه تشکلهای غیر دولتی، راه اندازی خانه احزاب و جوانان و تشکلهای غیر دولتی از جمله اقدامات استان برای افزایش تعامل دولت با مردم بوده است.
وی افزود: از فرمانداران و مدیران درخواست می شود برای ارتقای کیفی و کمی خدمات به مردم برنامه ریزی کرده و آن را به عنوان یک وظیفه ملی در نظر بگیرند.
وی با اشاره به نگرانی مردم نسبت به تامین اقلام مورد نیاز شب عید اظهار کرد: امسال هیچ نگرانی برای تامین مواد غذایی مردم در شب عید وجود ندارد به طوری که تاکنون 2 هزار و 600 تن پرتقال، هزار و 100 تن سیب برای استان خریداری و ذخیره سازی شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین نسبت به خرید برنج تایلندی و هندی به ترتیب به قیمت کیلویی 56 هزار ریال و 93هزار ریال و خرید مرغ و گوشت مورد نیاز مردم اقدام و ذخیره سازی لازم انجام شده است.
وی افزود: دستگاههای نظارتی در خصوص تنظیم بازار شب عید در نیمه دوم اسفند اطلاع رسانی و نظارت خود در بازار را به منظور جلوگیری از سوء استفاده های عده ای قلیل مورد توجه قرار دهند.
وی اظهار کرد: اقدامات ستادهای خدمات سفر نیز در مشهد و سایر شهرستانها برای خدمت رسانی مطلوب به مسافرن نوروزی آغاز شده و رسانه ها نیز باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
رشیدیان با بیان اینکه باید تلاش کنیم چهارشنبه سوزی را به چهارشنبه سوری تبدیل کنیم گفت: رسانه ها با همکاری سمن ها و دستگاه های فرهنگی می توانند به کاهش دغدغه خانواده ها نسبت به اتفاقات چهارشنبه آخر سال اقدامات لازم را انجام دهند تا شادی مناسب را برای این ایام برای مردم به ارمغان آورند.
7489 / 3221 / 6053
انتهای پیام

نظر شما