شناسهٔ خبر: 24423070 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

اجرای طرح اخوت مساجد جهان اسلام از ابتدای سال 97

تهران-ایرنا- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد از اجرای طرح اخوت مساجد جهان اسلام از ابتدای سال 97 خبر داد و گفت: با توجه به افق 1414 در 17 سال آینده موثرترین شبکه فراگیر فرهنگی هنری خانواده محور و مسجد پایه را راه اندازی خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ارزانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مساجد بهترین مکان برای ارتباط زمینیان با آسمانیان است، مسجد بهترین مکان برای حفظ انسان معاصر و منشا نهضت های بزرگ اسلامی است.
وی افزود: به طور متوسط هر سال هزار کانون ثبت شده است که در زمان کنونی 24 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد.
دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به سالروز تاسیس کانون در 18 اسفندماه گفت: اساسنامه کانون 2 هفته قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.
وی درتشریح افق 1414 ستاد گفت: 17 سال آینده موثرترین شبکه فراگیر فرهنگی هنری خانواده محور و مسجد پایه را راه اندازی خواهیم کرد.
حجت الاسلام ارزانی با تاکید براینکه تنها شبکه مویرگی هستیم که در سراسر کشور در مساجد حضور داریم افزود:این میزان تقریبا نیمی از مساجد کشور را شامل می شود و درصدد هستیم همزیستی مسالمت آمیز مبتنی بر ظرفیت اجتماعی مسجد را ایجاد کنیم.
وی تشکیل اولین شورای سیاستگذاری ستاد را از سایر برنامه های افق 1414 دانست و گفت: پورتال جامع کانون های فرهنگی هنری مساجد با نام 'سجا' این هفته رونمایی می شود و فعالیت رسمی خود را از اول فروردین سال 97 آغاز می کند و در نظر داریم 1414 جایزه به افرادی که بیشترین فعالیت را در سجا را داشته باشند، اهدا کنیم که بیش تر این هدایا آموزشی خواهد بود.
وی افزود: توجه به آسیب ها و معضلات اجتماعی در برنامه ها لحاظ شده است که در این راستا دایره هدف آموزش ما برای بانوان و کودکان است. همچنین در فضای مجازی در نظر داریم از ظرفیت دختران و بانوان استفاده کنیم.
دبیرستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد از اجرای طرح اخوت مساجد جهان اسلام از ابتدای سال 97 خبر داد و گفت: 1690 کانون فرهنگی هنری اهل سنت داریم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهران//7243 / 1539

انتهای پیام /*

نظر شما