شناسهٔ خبر: 24416730 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارزانی:

موثرترین شبکه فراگیر فرهنگی خانواده محور را تا سال 1414 راه اندازی‌خواهیم کرد/ سرود ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد رونمایی شد

دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در نشست خبری بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این کانون‌ها گفت: با توجه به افق 1414 در 17 سال آینده موثرترین شبکه فراگیر فرهنگی هنری خانواده محور و مسجد پایه را راه اندازی خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس ، نشست خبری یک ربع  قرن تلاش با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد و اصحاب رسانه صبح امروز یکشنبه 13 اسفند ماه در خبرگزاری شبستان برگزار شد.
در ابتدای این نشست از سرود ملی کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت 25 سالگی تاسیس کانون رونمایی شد.
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه 133 روز از مسئولیتش در عرصه می گذرد، گفت: مساجد بهترین مکان برای ارتباط زمینیان با آسمانیان است، مسجد بهترین مکان برای حفظ انسان معاصر و منشا نهضت های بزرگ اسلامی است.
وی افزود: به طور متوسط هر سال هزار کانون ثبت شده است که در زمان کنونی 24 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد.
دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور ابراز داشت: 18 اسفند سالروز تاسیس کانون است، اساسنامه کانون 2 هفته قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. با توجه به افق 1414 در 17 سال آینده موثرترین شبکه فراگیر فرهنگی هنری خانواده محور و مسجد پایه را راه اندازی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: تنها شبکه مویرگی هستیم که در سراسر کشور در مساجد حضور داریم. تقریبا نیمی از مساجد کشور را شامل می شود. درصدد هستیم همزیستی مسالمت آمیز مبتنی بر ظرفیت اجتماعی مسجد را ایجاد کنیم.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه اولین شورای سیاستگزاری ستاد تشکیل می شود، به بیان دیگر برنامه های افق 1414 پرداخت و گفت: پورتال جامع کانون های فرهنگی هنری مساجد با نام "سجا" این هفته رونمایی می شود و فعالیت رسمی خود را از اول فروردین سال 97 آغاز می کند و در نظر داریم 1414 جایزه برای افرادی که بیشترین فعالیت در سجا را دارند تعلق گیرد که بیش تر این هدایا آموزشی است.
وی افزود: توجه به آسیب ها و معضلات اجتماعی در برنامه ها لحاظ شده است که در این راستا دایره هدف آموزش ما برای بانوان و کودکان است. همچنین در فضای مجازی در نظر داریم از ظرفیت دختران و بانوان استفاده کنیم.
دبیرستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد بیان داشت: 1690 کانون فرهنگی هنری اهل سنت داریم. در حوزه بین الملل طرح اخوت مساجد جهان اسلام از ابتدای سال 97 اجرا می شود.
انتهای پیام/

نظر شما