شناسهٔ خبر: 24403314 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عوامل صدور گواهینامه جعلی در دماوند شناسایی و دستگیر شد

حسن ابراهیمی‌بسابی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام قضایی در راستای گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک آموزشگاه رانندگی در شرق استان

صاحب‌خبر - حسن ابراهیمی‌بسابی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام قضایی در راستای گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک آموزشگاه رانندگی در شرق استان تهران صورت گرفت، اظهار کرد: با انجام تحقیقات میدانی توسط ضابطان مشخص شد که این آموزشگاه اخیراً در حوزه قضایی دماوند فعالیت خود را آغاز کرده و اقدامات خلاف قانون انجام می دهد.
وی ادامه داد: جایگزین کردن افراد معلوم‌الحال به جای متقاضیان گواهینامه در آزمون‌ها و با دریافت هزینه‌ بسیار، برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد که موفق به قبولی در آزمون اخذ گواهینامه نمی‌شوند، از جمله اقداماتی بود که توسط این باند با جعل عنوان و صدور گواهینامه جعلی صورت می گرفت.
این مقام مسئول با بیان اینکه این باند متشکل از پنج نفر بوده و هم اکنون شناسایی، دستگیر و روانه زندان شدند، گفت: این افراد در آموزشگاهی با مجوز قانونی و خارج از این آموزشگاه اقدام به جذب متقاضی می‌کردند که در تحقیقات ابتدایی حدود 30 مورد گواهینامه غیرقانونی از آنان شناسایی شد و درصدد ابطال آن هستیم.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با تاکید براینکه شناسایی و دستگیری سایر مرتبطان در این زمینه مدنظر قرار دارد، گفت: ابطال مجوز آموزشگاهی که فعالیت غیرقانونی مدیریت و عوامل دخیل در آن محرز شده و همچنین محکومیت عوامل به‌ویژه افراد حاضر در آموزشگاه قطعا صورت می گیرد.
ابراهیمی بسابی خاطرنشان کرد: این افراد مبلغ قابل‌توجهی تحصیل مال نامشروع کردند و علاوه بر واریز این مبالغ به حساب دولت، به جزای نقدی، زندان و شلاق محکوم خواهند شد.
وی با بیان اینکه صدور گواهینامه های غیرقانونی قطعا برای امنیت جاده ها خطرآفرین است، بیان کرد: با توجه به تلفات جاده‌ای و آمار کشته‌ها و زخمی‌های ناشی از حوادث رانندگی می‌توان گفت که درصدی از این آمار مربوط به عدم مهارت در رانندگی است و لذا افرادی که در این زمینه فعالیت داشتند قطعاً شریک جرم خسارات وارده به کشور و مردم هستند و از مردم نیز می خواهیم در مسیر قانونی حرکت کنند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام

نظر شما