شناسهٔ خبر: 24395179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صدور کیفرخواست علیه یک وکیل هلندی در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

دادگاهی در آمریکا علیه یک وکیل هلندی در ارتباط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کیفرخواست صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعائی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا روز گذشته –سه‌شنبه- فشارها را بر دو مشاور سابق کمپین تبلیغاتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور با هدف همکاری در زمینه تحقیقات درباره توطئه احتمالی با روسیه افزایش داد.

بر همین اساس، مولر از صدور کیفر خواست علیه یک وکیل به دلیل دروغ گفتن در روند این تحقیقات خبر داد.

«الکس ون در زوان» وکیل و پسر ناتنی یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های روسیه متهم است که در دادگاهی در واشنگتن به بازرپرسان ویژه در مورد روابطش با یک مقام رسمی سابق کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، شهادت دروغ داده است.

این کیفرخواست شامل روابطی که ون در زوان ۳۳ ساله در سال ۲۰۱۲ با «پائول منافورت» و «ریک گیتس» مقام‌هایی در کمپین تبلیغاتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ داشته است، می‌شود. ون در زوان تابعیت هلندی دارد.

برای ریک گیتس و پل منافورت، دو مشاور سابق ترامپ نیز سال گذشته میلادی کیفرخواست صادر شده و اتهام‌هایی چون توطئه برای پول‌شویی و عدم ثبت نام به عنوان نمایندگان خارجی در ارتباط با همکاری به نفع حزب طرفدار روسیه در اوکراین متوجه آنهاست.

اتهام علیه ون در زوان هیچ ارتباطی با کمپین تبلغاتی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ ندارد.

اما کارشناسان قانونی عنوان کردند که این اتهام‌ها منجر به افزایش فشارها بر مشاوران ترامپ برای همکاری با مولر خواهد شد ، این در شرایطی است که مولر به دنبال آن است که ببینید آیا روسیه تلاش داشته است که از طریق هک کردن ایمیل دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به نفع ترامپ دخالت  کند یا نه.

سال گذشته، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا دریافتند که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده و هدف آن کمک به ترامپ بوده است. ترامپ توانست در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در قبال هیلاری کلینتون دموکرات به پیروزی تعجب‌برانگیزی برسد.

 

نظر شما