شناسهٔ خبر: 24390503 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خوزستان قهرمان جشنواره ملی اسب اصیل عرب (ایکاهو) شد

دزفول - ایرنا - بیست و پنجمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب ( ایکاهو ) به میزبانی شهرستان شوش با قهرمانی استان خوزستان خاتمه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این جشنواره که از نهم اسفند ماه در شوش جریان داشت عصر جمعه با قهرمانی خوزستان به پایان رسید و استان های یزد و کرمان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.
همچنین در بخش اسب های خون وارداتی نیز استان خوزستان اول شد و استان های البرز و یزد به مقام های دوم و سوم رسیدند.
در گروه مادیان های یکساله خالص ایرانی مقام اول بنیتا اسدی کره (گرانسا-نرمینه) مالک ابراهیم اسدی با 322 امتیاز ، مقام دوم بتول (گردان بنوارولمیس)مالک سید رحیم فاضلی و حسن صفرزاده با 319 امتیاز از شوش ،مقام سوم بهار شاه آبادی (دماوند دزفول- لعیا علیایی) مالک عبدالمجید شاه آبادی با 319 امتیاز.
گروه مادیان خالص ایرانی مقام اول آساره رسته خاک (فرهان تبریزی-چوگل)مالک علیرضارسته خاک با 323،5 امتیاز،مقام دوم اصایل قاطع(لهراسب سرداروگلکسی سردار)مالک مهدی فلاح زاده با 323 امتیاز و مقام سوم ابرشیرزاد(مندیرعقیلی وجاسمینه)مالک عباس شیرزاد با 318 امتیاز.
در گروه مادیان های یکساله بزرگسال خون خارجی ایکاهو،رتبه اول اسب باران سعدی به مالک سعدی ، رتبه دوم بیوتی استار به مالکیت خلعتی و رتبه سوم اسب بیانسه به مالکیت گورانی. مادین های 2 ساله خون خارجی ایکاهو نیز رتبه اول آتنا کنزمالک گرامی نژاد،رتبه دوم یسنا جام مالک خلج ورتبه سوم یاشین پورمحمد نام مالک رحیم پور بود.
رشید هدایت خواه رییس اداره ورزش و جوانان شوش جمعه شب به خبرنگار ایرنا گفت:در این جشنواره شاخص هایی از قبیل قد، حرکات، گردن، سر، شانه، بدن و دست و پا، در اسب های شرکت کننده مورد اندازه گیری و ارزیابی قرار گرفت و مجموع امتیاز
بدست آمده شاخص نهایی مسابقه بود.
بیست و پنجمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب ( ایکاهو )به میزبانی اداره ورزش و جوانان شوش از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و سازمان جهانی نظارت بر برگزاری مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب (ایکاهو) نیز مسئولیت نظارت و داوری این جشنواره را به عهده داشت.
این مسابقات از نهم تا یازدهم اسفند ماه به مدت سه روز در استادیوم تختی شوش برگزار و هفت داور از کشورهای آلمان و فرانسه نیز قضاوت آنرا بر عهده داشتند.
168 اسب از سراسر کشور از استان‌های قم،لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، آذربایجان‌شرقی، تهران، البرز و یزد در این جشنواره شرکت داشتند.
شهرستان شوش برای دومین بار است که میزبان جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب خوزستان می‌شود.
اسب اصیل عرب کهن ترین گونه اسب و تنها نژاد کاملا خالص و اصیل اسب است.
شهرستان شوش یکی از مناطق مهم پرورش اسب در استان خوزستان است.
7280/6068

انتهای پیام /*

نظر شما