شناسهٔ خبر: 24357515 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نویدسیدعلی‌اکبر خبر داد:

نگارش قصه‌هایی از 12 ماه سال برای کودکان

نوید سیدعلی‌اکبر، نویسنده کودک و نوجوان از تولید مجموعه جدیدی با عنوان «قصه‌هایی برای روز» خبر داد و گفت این مجموعه به‌زودی از سوی انتشارات شهرقلم منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
نوید سیدعلی‌اکبر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از تولید مجموعه جدیدی برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: به همراه تعدادی از نویسندگان، مجموعه‌ای 12جلدی با عنوان «قصه‌هایی برای روز» برای کودکان 8 تا 12 ساله کار کرده‌ایم که من دبیری آن را برعهده داشته‌ام.
 
وی با بیان اینکه مجموعه «قصه‌هایی برای روز» شامل 12 جلد و هر جلد شامل 30 تا 31 قصه بسته به ماه‌های سال است، توضیح داد: قصه‌های هرماه در فضا و سرزمین خاصی با تعدادی شخصیت ثابت اتفاق می‌افتد و هرجلد آن از سوی یک تصویرساز تصویرگری شده است.
 
به گفته سیدعلی اکبر، تم برخی از این قصه‌ها ترسناک است اما قصه‌های اکثر ماه‌ها فضای طنز و فانتزی دارند.
 
این نویسنده افزود: نوشتن این قصه‌ها برعهده مریم فیاضی، راحیل ربیعی، سولماز خواجه‌وند، اعظم مهدوی، روناک ربیعی، سپیده صریحی، پیام ابراهیمی و من، بوده است.
 
سیدعلی اکبر درباره عنوان‌های هرجلد نیز گفت: نام هر کتاب با توجه به فصل آن نیز عبارت است از: فروردین: «قصه‌های جنگل رازآلود»، اردیبهشت: «قصه‌های سیاره شگفت‌انگیز»، خرداد: «قصه‌های رودخانه سرزمین دور»، تیر: «قصه‌های قصر گمشده»، مرداد: «قصه‌های سیرک قوطی‌های پرنده»، شهریور: «قصه‌های سرزمین خوراکی‌های خوشمزه»، مهر: «قصه‌های مدرسه هیچ تا پوچ»، آبان: «قصه‌های قلعه جادوگران چهل گیس»، آذر: «قصه‌های شهر ادم‌های عجیب و غریب»، دی: «قصه‌های کوه تک و چندتا گنده‌بک»، بهمن: «قصه‌های هتل پرستاره جزیره پلیکان» و اسفند: «قصه‌های موزه عروسک‌ها».
 
به گفته سیدعلی‌اکبر تولید این مجموعه سه سال زمان برده و به زودی از سوی انتشارات شهر قلم منتشر خواهد شد.

نظر شما