شناسهٔ خبر: 24346655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

عرضه تخم مرغ در خوزستان به صورت کیلویی شد

به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده یکشنبه در نشستی که به منظور تشدید نظارت و بازرسی و تنظیم بازار در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برگزار شد بیان کرد:

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده یکشنبه در نشستی که به منظور تشدید نظارت و بازرسی و تنظیم بازار در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برگزار شد بیان کرد: کلیه فروشندگان تخم مرغ شامل عمده و خرده فروشی در خوزستان باید تخم مرغ را به صورت وزنی و کیلویی به مردم و مصرف کنندگان انجام دهند و مثل گذشته امکان فروش تخم مرغ به صورت دانه ای را ندارند.
وی با بیان اینکه این دستور به منظور جلوگیری از هرگونه اجحاف در حق مصرف کننده صورت گرفته، از آغاز اجرای طرح مرحله ای نظارت بر مواد غذایی پر مصرف و فروش و عرضه تخم مرغ به صورت کیلویی در فروشگاه ها خبر داد.
حسن زاده، با بیان اینکه اجرای طرح ویژه نظارت بر مواد غذایی در سطح خوزستان از نیمه دوم دی جاری آغاز شده اظهار کرد: کلیه واحدهای صنفی ملزم به رعایت درصد سود واقعی در نظر گرفته شده برای اقلام مورد عرضه در واحدهای صنفی خود هستند.
وی ادامه داد: طرح ویژه نظارتی و گشت های مشترک بازرسی، نظارت بر اقلام اساسی از جمله مرغ و تخم مرغ ، گوشت قرمز ، برنج ، برگزاری نمایشگاه در ایام پایانی سال و نیز طرح های نظارتی ویژه پایان سال که شامل نظارت بر مواد غذایی ، قصابی ها ، رستوران ها ، پایانه های مسافربری ، مراکز اقامتی و سیاحتی ، دفاتر هواپیمایی، نانوایی ها و غیره از جمله اقدامات به منظور کنترل و تنظیم بازار است.
وی گفت: در بخش نظارت بر کالا مقرر شده تا پایان سال هیچگونه افزایش قیمتی در بخش کالا و خدمات وجود نداشته باشد؛ همچنین به منظور تنظیم بازار،برنج و گوشت قرمز توسط بخش خصوصی در بازار عرضه می شود.
اوایل دی امسال قیمت هر دانه تخم مرغ در خوزستان به بیش از 2 برابر افزایش یافت که با واردات تخم مرغ به استان و کشور قیمت تخم مرغ تا حدودی کاهش یافت.
خوزستان تنها استانی است که در آن تخم مرغ برخلاف سایر نقاط که کیلویی است، به صورت دانه ای عرضه می شود و این امر به ضرر مصرف کننده است.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام

نظر شما