شناسهٔ خبر: 24343778 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
رفت و آمد اتوبوس‌ها از خیابان کم عرض موسی‌آباد
رفت و آمد پُرتعداد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها بخصوص در ساعات اولیه صبح از خیابان باریک علی‌ابن ابی‌طالب(ع) موسی‌آباد اسلامشهر علاوه بر ایجاد انواع آلودگی‌های صوتی و هوا، برای رهگذران عابران ایجاد خطر می‌کند. از ادارة راهنمایی و رانندگی و شهرداری اسلامشهر می‌خواهیم عبور اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها از این خیابان را ممنوع کنند.
شهروندی از اسلامشهر

خیابان کارگر شمالی گزینه خوبی است
پیرو یادداشت آقای حق‌شناس در روزنامه اطلاعات پیرامون نامگذاری یک خیابان به نام دکتر محمد مصدق، به نظر من خیابان کارگر شمالی (امیرآباد) گزینه بسیار خوبی است.
شهروندی از تهران

سکوت شرم‌آور در برابر جنایات میانمار
پیدا شدن قبرهای دستجمعی در میانمار قلب هر مسلمان و آزاده‌ای در جهان را جریحه‌دار کرده و سکوت سردمداران برخی از کشورهای اسلامی در این زمینه شرم‌آور است و هیچ توجیه عقلانی و منطقی ندارد. سازمان ملل هم متأسفانه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و دست جانیان را در این کشور باز گذاشته است.
م،‌ محمدی‌ـ ساری

دولت در مورد یارانه‌ها قاطع عمل کند
دولت باید در مورد یارانه‌های نقدی قاطعانه عمل کند و هر کس را که درآمد کافی دارد، از گرفتن یارانه کنار بگذارد، هرچند که باید خود مرفهان از گرفتن یارانه انصراف می‌دادند. گرفتن یارانه در نهایت باید مختص افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باشد که در این صورت تمامی جمعیت یارانه‌بگیر از ۵ تا ۱۰ میلیون نفر بیشتر نخواهند بود.
یک هموطن

سؤال از شرکت مترو
سرویس‌های بهداشتی ایستگاه مترو شهید حقانی بسته شده است و وقتی در این باره از مسئول ایستگاه مربوطه سؤال می‌کنیم، عنوان می‌کند که این سرویس‌ها نیاز به تعمیر دارند، ولی ظاهراً هنوز تعمیرات به انجام نرسیده است. آیا شرکتی با این عظمت توان تعمیر چند سرویس بهداشتی در مدت زمان کوتاه را ندارد؟
مسافر مترو

علتش را توضیح نداده‌اند!
نزدیک به ۴۰ سال است که خانم‌ها حق رفتن به ورزشگاه‌ها بخصوص برای دیدن مسابقات فوتبال را ندارند، ولی در تمامی این مدت هیچ‌یک از مسولان توضیح قانع‌کننده‌ای نداده‌اند که علت چیست؟ این در حالی است که حضور تماشاگران در میادین ورزشی به اقتصاد ورزش خیلی کمک می‌کند و باری از دوش دولت را برمی‌دارد.
از دوستداران ورزش فوتبال

خیابان اصلی کرمانشاه را تعریض کنند
با توجه به این که دولت می‌خواهد بافت‌های فرسوده شهرها را بازسازی کند، تقاضا داریم نظری هم به خیابان اصلی مدرس در مرکز کرمانشاه بیندازد که ۷۰ سال پیش باید تعریض می‌شد. ساختمان‌های این خیابان قدمت زیادی دارند و اغلب فرسوده هستند، به همین دلیل ترافیک سنگین در آنجا حاکم است و رفت و آمدها به کندی صورت می‌گیرد.
شهروندی از کرمانشاه

از رزمندگان ارتشی بیشتر یاد شود
در فیلم‌هایی که در مناسبت‌ها به رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخته می‌شود، از رزمندگان دلاور ارتش آن طور که باید و شاید خبری نیست، در صورتی که آنها هم در دوران جنگ زحمت کشیده‌اند و شهید داده‌اند، خون دل‌ها خورده‌‌اند و گرسنگی‌ها و تشنگی‌ها را تحمل کرده‌اند و از اینرو ضرورت دارد از رشادت‌ها و پیروزی‌های آنان بر دشمن متجاوز بیشتر یاد شود.
یک هموطن

هشدار به مسئولان کاخ موزه گلستان
به نظر من انتقال تابلوهای نفیس و از جمله تابلوی «صف سلام» فتحعلی شاه قاجار که ۳۷ متر طول دارد، از مخازن کاخ موزه گلستان به موزه لوور فرانسه، خیلی خطرناک است.
از آنجا که این تابلوها منحصر به فرد است، اگر خدای ناکرده اتفاقی برایشان بیفتد، غیرقابل جبران است و هر میزان از بیمه هم خسارت‌های وارده را جبران نخواهد کرد. من در این مورد به مسئولان مربوطه هشدار شدید می‌دهم!
استاد باستان‌شناسی

یادی از عکاس ویژه حضرت امام(ره)
استاد اکبر کشاورز به عنوان عکاس ویژه حضرت امام خمینی(ره) جانباز و در حال حاضر بیمار هستند. عکس‌های وی در سطح میلیونی در داخل و خارج از ایران توزیع شده و تندیس ایشان ساخته و تمبر بزرگداشت استاد کشاورز هم منتشر شده است. از روزنامه اطلاعات انتظار می‌رود از استاد کشاورز یادی کند و خبری از وی را منتشر سازد.
سید مهدی موسوی از قزوین

درخواست از سازمان تأمین اجتماعی
سازمان تأمین اجتماعی مستمری‌بگیران را به افتتاح حساب در بانک رفاه کارگران ملزم می‌کند. از این سازمان تقاضا داریم این اجبار را بردارند تا افراد در هر بانکی که حساب دارند، بتوانند مستمری خود را دریافت کنند.
مینایی- مستمری بگیر تأمین اجتماعی

پاسخ به یک پیام دهنده
چند روز پیش خواننده‌ای سؤال کرده بود که چرا دارندگان کارت اعتباری مترو علاوه بر هنگام ورود، هنگام خروج هم باید کارت بزنند؟ به ایشان بگوئید این برای قطع مصرف شارژ کارت است. اگر هنگام خروج کارت خود را نزنید، اعتبار هفتگی شما در عرض چند ساعت مصرف می‌شود.
مسافر مترو

دکه‌های مطبوعاتی روبه‌پیاده رو یا خیابان؟
در منطقه ۲ شهرداری تهران، خیابان مرزداران دکه مطبوعاتی دارم. شهرداری مرا ملزم کرد که دکه‌ام رو به پیاده رو باشد و من این کار کردم، ولی هنوز خیلی از دکه‌داران کیوسک‌هایشان رو به خیابان است. اگر این کار نادرست است، باید همه دکه‌ها رو به پیاده رو باشند.
قربانی دکه‌دار مطبوعات

دولت ثبات اقتصادی ایجاد کند
آقای روحانی در مصاحبه‌ای که چندی پیش داشتند گفته‌اند روی قول‌هایی که به مردم داده‌ام ایستاده‌ام، قول‌هایی مثل تأمین امنیت، آرامش، آزادی، پیشرفت، اشتغال و ریشه‌کنی فقر مطلق. به نظر من مهمترین کاری که دولت باید انجام دهد، ایجاد ثبات و تعادل اقتصادی است تا شاهد رشد بی‌رویه تورم و نارضایتی مردم نباشیم.
پارسایی ـ خمام رشت

پاسخ مسئولان

پاسخ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مجتمع درمانی هلال احمر
با احترام، در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه اطلاعات مورخ ۶ر۱۰ر۹۶ ستون خط ارتباطی مردم با اطلاعات با عنوان «قابل توجه وزارت بهداشت و درمان»، به اطلاع می‌رساند:
براساس گزارش معاونت درمان دانشگاه، پیرو بازدید کارشناسان از مجتمع درمانی هلال‌احمر ایران، این مرکز دارای بخش‌های رادیولوژی و سونوگرافی فعال و حضور مسئول فنی رادیولوژیست است و علت عدم انجام سونوگرافی در این مرکز، خریداری و تعویض دستگاه قدیمی سونوگرافی با هدف کاهش خطا و افزایش دقت تشخیصی بوده است که مقرر شد این امر تسریع گردد و در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

نظر شما