شناسهٔ خبر: 24343705 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

غرب استان کرکوک در آستانه پاکسازی از ته‌مانده‌های داعش +تصاویر

در جریان عملیات نیروهای عراقی در غرب کرکوک تاکنون ۲۲ خودروی نظامی و انتحاری متعلق به ته مانده‌های گروه تروریستی داعش کشف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عملیات نیروهای عراقی در مناطق غربی استان کرکوک برای خنثی سازی تله های انفجاری کار گذاشته شده و شناسایی هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در مساحتی حدود ۵ هزار کیلومتر مربع همچنان ادامه دارد.

پس از گذشت یک هفته از شروع عملیات، نیروهای بسیج مردمی و تیپ ۹ زرهی ارتش عراق توانستند مناطق آلوده را در رشته کوه های «حمرین و وادی زغیتون» در غرب استان کرکوک و نزدیکی مرزهای شمال شرق استان صلاح الدین پاکسازی کنند.

غرب استان کرکوک در آستانه پاکسازی از ته‌مانده‌های داعش +تصاویر

منابع میدانی با بیان این که عملیات در این محور شامل کشف انبارهای تسلیحاتی و شناسایی هسته های خاموش گروه تروریستی داعش بوده، اعلام کردند: در یک هفته گذشته دهها تله انفجاری خنثی و دهها تونل هم منهدم شد.

با پاکسازی های صورت گرفته امنیت چند مسیر ارتباطی در حد فاصل استان های کرکوک و صلاح الدین تامین شد؛ از حومه منطقه «الحویجه» هم خبر می رسد، نیروهای عراقی ۷۵ درصد مناطق را از وجود تله های انفجاری، تونل ها، هسته های خاموش داعش پاکسازی کرده اند.

غرب استان کرکوک در آستانه پاکسازی از ته‌مانده‌های داعش +تصاویر

در جریان این عملیات، بیابان های حومه منطقه الحویجه از لوث وجود معدود عناصر تروریستی پاکسازی شد و امنیت به مسیرهای ارتباطی مناطق راهبردی «الحویجه، الرشاد و الریاض» بازگشت. در جریان این عملیات که با همکاری اهالی منطقه صورت گرفت ۴۰ تن از عناصر تروریستی شناسایی و دستگیر شدند.

از سویی دیگر با همکاری اهالی روستاهای شرقی الحویجه، دهها تن از عناصر تروریستی مخفی شده در منطقه شناسایی و توسط نیروهای عراقی دستگیر شدند تا عملیات در شرق الحویجه (روستاهای النجاشیه، بابو جان، النکار، الحمدانیه، الحمدونیه) با موفقیت به پایان برسد.

غرب استان کرکوک در آستانه پاکسازی از ته‌مانده‌های داعش +تصاویر

در جریان عملیات نیروهای عراقی در غرب کرکوک تاکنون ۲۲ خودروی نظامی و انتحاری متعلق به ته مانده های گروه تروریستی داعش کشف شده است؛ حدود ۱۰۰ خانواده عراقی هم برای در امان ماندن از انفجار مین های کار گذاشته شده یا حملات هسته های خاموش داعش به اردوگاه امن منتقل شده اند.

منابع میدانی با بیان این که پس از اتمام عملیات این خانواده ها به خانه های خود باز می گردنند، اعلام کردند عملیات پاکسازی غرب کرکوک در آینده ای نزدیک پایان می یابد و تامین امنیت سایر مناطق در دستور کار قرار می گیرد.

غرب استان کرکوک در آستانه پاکسازی از ته‌مانده‌های داعش +تصاویر

 

منبع: مشرق

انتهای پیام/

کشف ۲۲ خودروی نظامی و وانتحاری در حومه الحویجه

نظر شما