شناسهٔ خبر: 24313407 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مقالات برگزیده دو جشنواره رادیويي، کتاب می‌شوند

معاون صداي جمهوري اسلامي ايران از چاپ مقالات برگزیده دوازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و چهارمین اجلاس جهانی صدا در قالب کتاب خبر داد و گفت: این جشنواره بین‌المللی امسال 26 تا 28 اردیبهشت با حضور 26 کشور برگزار می‌شود.-

صاحب‌خبر -
محمدحسین صوفی
 
محمدحسین صوفی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دومین نشست خبری دوازدهمین جشنواره رادیو و چهارمین اجلاس جهانی صدا امروز(11 اردیبهشت) با حضور محمدحسین صوفی معاون صداي جمهوري اسلامي ايران، بهروز رضوی‌نژاد دبیر جشنواره بین‌المللی رادیو و نمایندگان رسانه‌های جمعی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

صوفی در ابتدای این برنامه با بیان این که سال گذشته را سال مخاطب‌محوری اعلام کردم، گفت: برای جذب مخاطب و تامین ذائقه او اقداماتی صورت گرفت؛ نتیجه این اقدامات، افزایش مخاطب حدود 30 درصد بود که نسبت به سال 89 حدود 3 درصد افزایش مخاطب داشتیم و رضایتمندی مخاطبان از برنامه‌های ما 80 درصدی بود که آن هم نسبت به سال 89 افزایش پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: امسال نیز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو را در کنار چهارمین اجلاس جهانی رادیو از 26 تا 28 اردیبهشت در مجتمع زیباکنار استان گیلان برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره فرصت کلیدی برای تجلی نوآوری‌های همکاران ما در رادیوست.
 
صوفی در ادامه درباره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: دستیابی به ایده‌های خلاق، بازاندیشی و ارتقاي دانش علمی همکاران در حوزه رسانه رادیو، ایجاد زمینه و شرایط برای اظهارنظر همکاران، فراهم آوردن امکان تبادل تجربیات و دیدگاه‌های برنامه‌سازان و اندیش‌وران حوزه رادیو با هدف ارتقای دانش نظری، عملی و تقدیر و بزرگداشت برگزیدگان از اهدافی است که در این جشنواره دنبال می‌شود.

معاون صداي جمهوري اسلامي ايران با بیان این‌که این جشنواره در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، ادامه داد: برنامه‌سازان رادیویی در بخش‌های مختلف فرصت داشتند تا آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند. 

وی افزود: در بخش داخلی جشنواره که در دو قسمت رویش و روتین برگزار می‌شود، برنامه‌های مختلفی از شبکه‌های استانی، برون مرزی و ... ارسال شده که در مقایسه با دوره گذشته 11 درصد افزایش کمی داشته است.

صوفی یادآوری کرد: در بخش داخلی تا کنون 512 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد 266 اثر به بخش روتین و 194 اثر نیز به بخش رویش اختصاص دارد.

معاون صداي جمهوري اسلامي ايران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد بخش‌های ویژه و اقتصادی از جمله بیداری اسلامی با توجه به رویکرد انقلابی در کشورهای منطقه ایجاد شده و با توجه به استمرار تولید در محورهای دین، اخلاق، امید و آگاهی به این بخش به صورت ویژه نگاه شده است.

صوفی همچنین گفت: امسال 511 اثر در بخش داخلی و 296 اثر در بخش بین‌الملل به دبیرخانه جشنواره رسید که نسبت به دوره قبل 63 درصد رشد داشته و این موضوع بیانگر این است که در شرایطی که ما در تحریم هستیم می‌توان در موقعیت‌های فرهنگی دل‌ها را فتح کرد و باعث تاثیرگذاری در جوامع شد.

معاون صداي جمهوري اسلامي ايران اظهار کرد: از این تعداد 73 اثر به مرحله نهایی راه یافت که متعلق به 13 کشور، 12 شبکه استانی و 9 شبکه ملی بود که از این میان 16 اثر شایسته دریافت جایزه بخش بین‌الملل هستند. همچنین با توجه به سابقه تاریخی رادیو در کشورها براي افزایش کمی و کیفی ادبیات در رسانه‌های شنیداری و تقویت انگیزه و خلاقیت در برنامه‌های رادیو و ایجاد زمینه‌ای در حوزه ارتباطات و انتقال تجربه به یکدیگر چهارمین دوره است که اجلاس جهانی صدا را با حضور محققان برگزار می‌کنیم. 

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش درباره برگزاری چهارمین اجلاس جهانی رادیو گفت: در این اجلاس نیز امسال 163 مقاله در 8 بخش دریافت کردیم که نسبت به سال گذشته 16 برابر رشد داشته است. از163تعداد مقاله 86 مقاله از کارشناسان ارشد و 39 مقاله از سوی دکتران رشته ارتباطات دریافت شده است.
 
وی از چاپ چکیده مقالات این بخش خبر داد و افزود: این کتاب در زمان برگزاری اجلاس بین شرکت‌کنندگان توزیع خواهد شد ضمن این‌که در پایان مقالات برگزیده به عنوان محصول مکتوب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
 
صوفی تاکید کرد: در این اجلاس به 16 نفر از برگزیدگان هدایایی تقدیم خواهد شد. این اجلاس با همکاری ABU برگزار می‌شود و براساس گزارش این سازمان اجلاس رادیو از معتبرترین اجلاس است.

معاون صداي جمهوري اسلامي ايران افزود: امسال 26 کشور در حوزه اجلاس جشنواره و داوری با حضور 40 میهمان داخلی و حدود 800 تا 1000 میهمان داخلی برگزار خواهد شد که میهمانان از کشورهای مالزی، صربستان، لهستان، کره‌جنوبی، اوکراین، ایرلند، هند،نپال، لبنان، روسیه، عراق، آمریکا، آلمان، استرالیا، سنگاپور، تاجیکستان، پاکستان، تایلند، بلغارستان، ژاپن، فرانسه، افغانستان، اندونزی، فیلیپین، ایرلند و... خواهد بود.

در این جشنواره در بخش بین‌الملل 8 تندیس و 16 لوح تقدیر در بخش ملی 30تندیس و 60 لوح تقدیر و در اجلاس 16 نفر برگزیده خواهند بود.

نظر شما