شناسهٔ خبر: 24308165 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رفیعی:

اسلام با شهادت و خون رشد کرد

گروه سیاست و اقتصاد - مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به همزمانی کنگره شهدای دانشجو با ایام شهادت زهرا مرضیه(س) تأکید کرد: اسلام با شهادت و خون رشد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، مدرس حوزه و دانشگاه دیروز یکشنبه، 6 اسفند در دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان کرمان در محل حسینیه ثارالله کرمان گفت: شهادت مقام بسیار بلندی است که ائمه اطهار(ع) برای رسیدن به آن اشک می‌ریختند.
وی با اشاره به خطبه 156 نهج‌البلاغه افزود: حضرت می‌فرمایند، بر شهادت باید شاکر بود نه صابر، چون صبر در سختی‌ها است، اما شهادت سختی نیست.
حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: مقام شهادت به قدری عالی است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، آنهایی کشته می‌شوند 3 دسته‌اند که یکی از آنها شهید در راه خداست و به لحاظ مرتبه و مقام با انبیا تنها در نبوت تفاوت دارد.
وی خطاب به خانواده‌ شهدا تصریح کرد: حدیث قدسی است که خداوند فرموده کسی که شهید می‌شود، من جانشین او در خانه‌اش هستم، پس برای خانواده شهدا نباید ناراحت بود.
حجت‌الاسلام رفیعی اظهارکرد: رسیدگی به خانواده شهید و رفع ناراحتی آنها، رسیدگی مالی، سهیمه دانشگاه و این چنین مسائل نیست، خانواده شهدا از بی‌حجابی ناراحت می‌شوند که با این همه خون ریخته شده و ایثار، بعضی در کوچه و خیابان برداشتن حجاب را یک ارزش می‌دانند و به رهبری و انقلاب توهین می‌کنند.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آموزش و پرورش، آموزش عالی، نویسندگان کتب درسی و در برنامه‌های صدا و سیما باید اخلاق شهدا را برجسته کنیم، اخلاق شهدا ترک حرام، اقامه نماز اول وقت، سفارش به ولی‌فقیه و تواضع بود.
وی ادامه داد: نگرانی و گلایه‌مندی ما این است که در جشنواره‌ای به نام فیلم فجر، فردی واژه‌های ناپسند و ارتباط آثار دختر و پسر را بیان می‌کند، چرا برنامه شهید آوینی در سیما تعطیل شده است در حالی که وصیت‌نامه شهدا باید در سیما باشد.
حجت‌الاسلام رفیعی اظهارکرد: اخلاق شهدا را در جامعه پیاده کنیم، امروز باید داستان نوجوانی در کتاب‌های درسی بیاید که از خداوند برای اینکه نماز شب را دیر خوانده، نماز صبح را کم‌توجه اقامه کرده و به فرمانده خود سلام نکرده است، استغفار می‌طلبد.
وی گفت: اعتراف‌نامه، تعهدنامه و محاسبه شهید علمدار باید در کتاب‌های درسی بیاید که نامه‌ای در 10 بند نوشته که ثمره کلاس‌های اخلاق و معراج سعادت است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به همزمانی کنگره شهدای دانشجو با ایام شهادت زهرا مرضیه(س) تأکید کرد: اسلام با شهادت و خون رشد کرد.
انتهای پیام

نظر شما