شناسهٔ خبر: 24307993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش آمار کشته شدگان آمریکایی در تیر‌اندازی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی

تازه‌ترین آمار‌ها از افزایش قتل آمریکایی‌ها با شلیک گلوله که به آن "تیراندازی کور" نیز گفته می‌شود، از ابتدای سه ماهه نخست سال میلادی جدید خبر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

افزایش آمار کشته شدگان آمریکایی در تیر‌اندازی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه شبکه خبری ای. بی. سی؛ مرکز نظارت بر رویداد‌های خشونت بار با سلاح در آمریکا «Gun Violence Archive» با انتشار آماری از افزایش قتل آمریکایی‌ها با شلیک گلوله که به آن "تیراندازی کور" نیز گفته می‌شود، از ابتدای سه ماهه نخست سال میلادی جدید خبر می‌دهد.

در مجموع از ابتدای ژانویه تا ۲۱ فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۴ مورد تیراندازی که به قتل دست‌کم ۱۰۲ آمریکایی منجر شده در این کشور رخ داده که تیراندازی فلوریدا در هفته‌های گذشته نیز از آن جمله است.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۷، در مجموع ۳۶۴ تیراندازی کور در این کشور رخ داده است.

آمار و ارقام نشان می‌دهند که حداقل بیش از ۱۰۲ آمریکایی در این تیراندازی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمار سال ۲۰۱۸، «سن آنتونیو» در ایالت تگزاس با ۳۴ مورد قتل با تیراندازی کور در صدر قتل‌های این‌چنینی در آمریکا قرار دارد.

«کانزاس سیتی» در ایالت کانزاس با ۳۳ مورد، «ممفیس» در ایالت تنسی با ۳۲ مورد تیراندازی و «پارکلند» در فلوریدا با ۳۰ مورد، «نئو اورلئان» در ایالت لوئیزیانا با ۲۹، «پیتس ویل» در ایالت کنتاکی با ۲۷ تیراندازی و شهر ایندیانا پلیس در ایالت ایندیانا با ۲۲ مورد به ترتیب در آماری که این مرکز ارائه کرده در نمودار سال ۲۰۱۸، رتبه بندی می‌شوند.

شهر «برینکلی» در آرکانزاس با ۲ مورد قتل منجر به مرگ بیش از سه شهروند آمریکایی، در جایگاه بعدی در این رتبه بندی قرار دارد که کمترین آمار را نشان می‌دهد.

با این وجود قانون اساسی آمریکا قوانین محدود کننده مالکیت اسلحه را ممنوع ساخته است این در حالی است که، ۱۹ نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان، خواستار اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر درباره حمل سلاح شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی از مسلح کردن معلمان در آمریکا استقبال کرده است که در پی تیراندازی خونبار در مدرسه‌ای در فلوریدا و کشته شدن ۱۷ نفر، دانش آموزان آمریکایی در اعتراض به آزادی حمل سلاح تاکنون چندین تظاهرات گسترده برگزار کرده اند.

انتهای پیام/

افزایش آمار تیراندازی و قتل در آمریکا

نظر شما