شناسهٔ خبر: 24307959 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان|برگزاری نمایشگاه بهاره میلیاردها تومان ضرر به اصناف وارد کرد

R41405/P1361/S6,75/CT2

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه مجموعه نمایشگاهی همدان برای درآمد جزئی خود با برگزاری نمایشگاه بهاره میلیاردها تومان ضرر به اصناف وارد کرد، گفت: مسئولان همدان با برگزاری نمایشگاه بهاره در حق اصناف کوتاهی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

احمد گازرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه متأسفانه وضعیت کسب‌وکار امسال رونق خوبی نداشت، اظهار داشت: رکود نیز تا حدودی سبب از رونق افتادن بازار شد اما هیچ‌گونه کمبودی وجود نداشته و اجناس کلیه اصناف برای عرضه در ایام پایانی سال کامل است.

وی با بیان اینکه سعی و تلاش اتاق اصناف بر این است که در ایام پایانی سال وضعیت بازار مطلوب باشد، افزود: امیدواریم در این یک ماه باقی‌مانده از سال رونق خوبی برای کسبه ایجاد شده و زمینه رضایت مردم نیز فراهم شود.

گازرانی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در بازار همدان کالاها چندان افزایش قیمتی نداشته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و دلار، به‌روی کالاها نیز نوسانات قیمتی ایجاد شد اما خوشبختانه این روزها با توجه به کاهش قیمت ارز قیمت کالا در بازار نیز به  حالت اولیه خود بازگشته است.

*58 بازرس اتاق اصناف بر بازار و صنوف همدان نظارت می‌کنند/کسبه و بازاریان همدان به‌دنبال افزایش قیمت نیستند

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه نظارت بر اصناف همواره از مواضع بسیار مهم و به‌ویژه در ایام پایانی سال مورد توجه است، بیان کرد: امسال اتاق اصناف هیچ‌گونه کمبودی در تعداد بازرسان ندارد و 58 بازرس اتاق اصناف و اتحادیه در دو شیفت صبح و بعدازظهر بر بازار و چگونگی عرصه کالا توسط اصناف نظارت دارند.

گازرانی با بیان اینکه کسبه و بازاریان به‌هیچ‌وجه به‌دنبال افزایش قیمت‌ها نیستند، تأکید کرد: امروز هدف اصلی کسبه و بازاریان به فروش رساندن اجناس و کالاهای خود در ایام پایانی سال است.

*مجازات تغییر کاربری واحدهایی صنفی در ایام پایانی سال پلمب است

وی با تأکید بر اینکه طبق مصوبات کمیسیون نظارت و تنظیم بازار استان به‌دستور استاندار با تمامی واحدهای صنفی که یک‌شبه تغییر شغل می‌دهند برخورد قاطع می‌شود، گفت: واحدهای صنفی که در این ایام پایانی سال تغییر کاربری می‌دهند در صورت مشاهده پلمب و طبق قوانین موجود برای اعمال جریمه به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف همدان با ابراز اینکه در راستای عدم‌تغییر کاربری ابلاغیه‌ها و پیامک‌هایی برای اتحادیه‌ها و اصناف ارسال شده است، اظهار داشت: اخطارهای لازم از قبل به اصناف داده شده است اما اگر در اواخر سال صنوفی در جهت سو استفاده تغییر کاربری داده و درآمد دیگر اصناف لطمه وارد کنند با برخورد قاطع مواجه می‌شوند.

گازرانی با بیان اینکه افزایش قیمت در بازار بیشتر به‌روی کالاهای خارجی و وارداتی است، افزود: بخشی از افزایش قیمت در مدت گذشته بر بازار به‌دلیل افزایش قیمت دلار تا حدود 5 هزار تومان بود که نگرانی‌هایی ایجاد کرد اما پس‌ازآن افزایش جزئی قیمت‌ها، در بازار کاهش قیمت کالاها حاکم است.

*اصناف به‌دلیل رکود در بازار اجناس خود را با قیمت خرید یا زیر قیمت می‌فروشند

وی تأکید کرد: به دلیل رکود در بازار کسب‌وکار کاسبان مجبورند حتی کالاهای خریداری شده خود را با قیمت خرید و یا زیر قیمت نیز عرضه کنند تا اجناس آن‌ها در انبارها دپو نشود چرا که آجیل، مواد غذایی و خشکبار اگر برای سال آینده باقی بماند فروشنده‌ها دچار ضرر می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه به هیچ‌وجه موضوع اینکه اجاره‌بها زیاد سبب اجحاف صنوف در حق مشتریان شود را قبول ندارم، افزود: بخشی از کاسبان و مالکان با سوءاستفاده به دنبال دریافت اجاره‌های سنگینی از اصناف هستند.

گازرانی با اشاره به اینکه کسبه اگر بازار رونق داشته باشد و بتواند زندگی خود را ساماندهی کنند به دنبال افزایش قیمت کالاها نیستند، گفت: رقابت آن‌قدر در بازار سنگین شده است که کسبه فقط به دنبال فروش کالاهای خود هستند.

وی با بیان اینکه اصناف در زمانی که اجناس زمستانی را به حراج گذاشتند اجناس و کالاها با 50 درصد تخفیف عرضه می‌شد، عنوان کرد: در حراج‌های زمستانه اصناف تنها 20 درصد سود کرده و 30 درصد اجناس خود را به ضرر میفروختند.

رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه مردم و اصناف به دنبال عملی کردن تعهدات خود، پرداخت اقساط و معوقه‌ها هستند، بیان کرد: بازاریان به دنبال گران‌فروشی یا سوءاستفاده نیستند و در برخی موقع دیدگاه‌ها نسبت به کسبه و اصناف باعث نگرانی می‌شود.

*مسئولان به‌جای برخی دیدگاه‌های غلط نسبت به اصناف مشکلات آن‌ها را جویا و رفع کنند/برخی اصناف در حال ورشکستگی هستند

گازرانی تأکید کرد: مسئولان به جای برخی دیدگاه‌ها نسبت به کسبه و اصناف در بازار بازدیدی داشته و مشکلات صنوف و چرایی نبود رونق در بازار را جویا شده و مشکلات عوارض، مالیات و غیره اصناف را مدنظر قرار دهند چرا که اصناف همواره در تمام مراحل نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از ستون‌های اصلی بودند.

وی با اشاره به اینکه کسبه و بازاریان الآن در شرایطی نیستند که مورد توهین و یا تهمت قرار گیرند، ابراز کرد: اصناف و بازاریان امروز همراه با دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات به‌زور درب صنف خود را باز می‌کنند و اغلب ورشکست و نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

*مسئولان استان نتوانستند نمایشگاه بهاره را مدیریت کنند/دستورالعملی در کشور مبنی بر عدم‌برگزاری نمایشگاه بهاره در راستای جلوگیری از ضرر کسبه بود

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه برپایی نمایشگاه بهاره از موضوعاتی است که متأسفانه مسئولان استان نتوانستند مدیریت کنند، اظهار داشت: عدم مدیریت این موضوع از گلایه‌های اصناف است و درحالی‌که در سطح کشور دستورالعملی مبنی بر این بود که به هیچ عنوان برگزاری نمایشگاه بهاره باعث نشود که کسبه و اصناف ضرر ببینند.

گازرانی با تأکید بر اینکه متأسفانه مجموعه‌هایی نتوانستند به دلیل سود خودشان نتوانستند از این موضوع گذشته و نمایشگاه بهاره را برگزار نکنند، بیان کرد: این امر ضربه مادی و روانی بزرگی بر اصناف همدان وارده می‌کند که بایستی نمایشگاه بهاره برگزار نشده و مردم در سطح بازار کالاهای خود را تهیه کنند.

*مجموعه نمایشگاهی همدان برای درآمد جزئی خود با برگزاری نمایشگاه بهاره میلیاردها تومان ضرر به اصناف وارد کرد/مسئولان همدان با برگزاری نمایشگاه بهاره در حق اصناف همدان کوتاهی می‌کنند

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه بهاره یکی از موضوعاتی است که مسئولان همواره در این راستا در حق اصناف کوتاهی می‌کنند، تصریح کرد: بیش از 70 درصد از نمایشگاه‌های بهاره در کشور برای حمایت از اصناف تعطیل شدند اما مجموعه نمایشگاهی ما برای هزینه یا درآمد جزئی خود سعی کرد که نمایشگاه را برگزار کند که این امر سبب ضررهای میلیارد تومانی اصناف همدان شد.

*میزان مالیات‌های تعیین‌شده در همدان، حق اصناف نیست/برخی از مسئولان امور مالیاتی استان بی‌جهت مالیات‌ها را افزایش می‌دهند

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه در تعیین و دریافت مالیات برای اصناف همدان همواره مورد گلایه‌مندی بوده است، تأکید کرد: مالیات‌های تعیین شده در حق اصناف آن میزان که باید نیست و برخی از مسئولان امور مالیاتی یک بخش از مالیات‌ها را بی‌جهت افزایش داده‌اند که هر چه اعتراض و گلایه کردیم دستمان به جایی نرسیده و مسئولان به یکدیگر ارجاع می‌دادند.

گازرانی با تأکید بر اینکه هر کدام از مسئولان امور مالیاتی به گونه از زیر بار این موضوع فرار کردند، اظهار داشت: نیاز است که مقداری میزان مالیات‌های تعیین شده کاهش یابد ضمن اینکه شهری که هیچ درآمد ندارد و تنها دو ماه در سال کسب‌وکار دارد چرا باید میزان مالیات‌ها این‌گونه و زیاد باشد.

وی با اشاره به اینکه چرا مسئولان مالیاتی استان به دنبال این هستند که بتوانند خودی نشان دهند، ابراز کرد: چرا این مسئولان به فکر مردم نیستند در حالی که توجهشان باید به مردمی باشد که همواره پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

*اصناف و اتحادیه‌ها از فرصت فضای مجازی به‌خوبی استفاده کنند

رئیس اتاق اصناف همدان در مورد موضوع عرضه و فروش طلا در فضای مجازی اظهار داشت: در تشکیل شبکه‌های مجازی اگر چه دست داشته باشیم یا نه، جامعه ما را فرا گرفته و تا مقداری وضعیت کسب‌وکار را کساد کرده است  که لازم است اتاق اصناف و اتحادیه‌ها خود را آماده را آماده رویارویی با فضای مجازی کنند.

گازرانی با بیان اینکه نمی‌توانیم جلو فعالیت‌ها در فضای را بگیریم اما می‌توانیم به‌روز باشیم، عنوان کرد: بایستی با آموزش راهکارهای مناسب به اصناف با توجه به اینکه اجناس آن‌ها در انبارها موجود است به جای اینکه اجازه دهیم افراد بدون مجوز در فضای مجازی فعالیت کنند کسبه در شبکه‌های مجازی و اجتماعی فعالیت و از این فرصت به دست آمده برای درآمدزایی استفاده کنند.

وی در مورد ورود و دیده شدن اصناف در راستای برگزاری رویدادهای آسیایی و بین‌المللی سال 2018 در همدان ابراز کرد: برگزاری این رویدادها چون به نفع اصناف همدان است صنوف قبل از اینکه که مسئولان متوجه این کار باشند یا اصلاً به دنبال برنامه‌ریزی برای این مسیر باشد برنامه‌ریزی خود را با تشکیل کمیته‌ای شروع کردند.

رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه کمیته‌ای در اصناف با عنوان کمیته گردشگری 2018 تشکیل شده است که تعدادی از اتحادیه‌ها به خوبی استقبال کردند، افزود: سود گردشگری به نفع اصناف است و امروز اصناف آماده همکاری‌ها در کنار مسئولان هستند و موضوع آموزش کسبه برای برخورد مطلوب با گردشگران مدنظر قرار گرفته است.

گازرانی با اشاره به اینکه از موضوعات مورد توجه که به اتحادیه‌ها نیز ابلاغ شده است آمادگی و آموزش زبان‌های مختلف به صنوف به دلیل حضور گردشگران بین‌المللی در همدان است، گفت: اصناف بایستی آمادگی لازم را در مواجه شدن با گردشگران داشته و امیدواریم که در برگزاری رویدادهای 2018 میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

*برخی مسئولان فقط اصناف را برای دوران انتخاب و ارائه آمار خود می‌خواهند/ مسئولان از ظرفیت بخش خصوصی به‌خوبی استفاده کنند

وی با بیان اینکه امروز یکی از ایرادات برخی مسئولان این است که اصناف را فقط برای انتخابات، راهپیمایی و ارائه آمارها می‌خواهند، بیان کرد: این‌ها متوجه نیستند که اصناف چه ظرفیتی هستند در حالی که می‌توانند با کمک و هدایت صنوف نتایج و بهره بیشتری به دست بیاورند.

رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه برخی از مسئولان در واقع به فکر ارتقا و بالا بردن سطح جامعه نیستند، ابراز کرد: این مسئولان تنها پست‌هایی را در پشت میزهایی اشغال کرده‌اند و متأسفانه تنها به فکر حفظ آن هستند درحالی که نمی‌دانند این میزها به مسئولانی نیاز دارد که تعصب خاصی نسبت به شهر و کشور خود داشته و برای نظام جمهوری اسلامی زحمت کشیده‌اند و اجازه نمی‌دهند ای زحمات از بین برود.

گازرانی با اشاره به اینکه ما همواره انتقاد داشتیم به مسئولانی که نمی‌توانند از فرصت و ظرفیت‌های اتاق‌های اصناف، تعاون، بازرگانی و بخش خصوصی استفاده کنند، گفت: امروز بخش خصوصی بسیار پیش رو تر از بخش‌های دولتی است.

*اصناف همدان در ایام نوروز در شیفت شب هم فعال هستند

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا حضور بیش از بیش مسافر و گردشگر در همدان پیش‌بینی می‌شود، تأکید کرد: در ایام نوروز در تمامی رسته‌ها اصنافی برای فعالیت در شیفت شب نیز انتخاب شده‌اند تا تمامی واحدها آماده پذیرایی از گردشگران بوده و از این  امروز از این فرصت استفاده و سود ببرند.

رئیس اتاق اصناف همدان با تأکید بر اینکه مسئولان ما فرصت‌ها را از دست نداده و سلیقه‌ای و سیاسی به بسیاری از مسائل نگاه نکنند، ابراز کرد: مسئولان از این فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرده و تا می‌توانند به بخش خصوصی و مردم نزدیک شوند.

*مسئولان به‌جای نشستن در صف‌های اول اجازه دهند که مردم در همه امور در صف اول باشند

گازرانی با اشاره به اینکه مسئولان از مردم فاصله نگیرند، بیان کرد: این مردم همان‌هایی هستند که مسئولان را در سمت‌های مختلف انتخاب کرده‌اند و مسئولان به جای نشستن در صف‌های اول در آخر صف نشسته و اجازه دهند که در صف اول همه‌ی قضایا باشند.

انتهای پیام/ش

نظر شما