شناسهٔ خبر: 24307615 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

اصلی‌ترین مانع برای مراقبت دندانی

هیچ فردی دوست ندارد که سروکارش با یک دندان‌پزشک بیفتد، اما بر اساس یک نظرسنجی جدید اکثر آمریکایی‌های میان‌سال توان پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی حتی مراقبت دندانی اولیه را ندارند.

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>هیچ فردی دوست ندارد که سروکارش با یک دندان‌پزشک بیفتد، اما بر اساس یک نظرسنجی جدید اکثر آمریکایی‌های میان‌سال توان پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی حتی مراقبت دندانی اولیه را ندارند. در حقیقت، محققان می‌گویند که 28 درصد از این افراد بیمه دندان ندارند و 56 درصد از آن‌ها فقط در صورت مشکلات دندانی شدید به سراغ دندان‌پزشک می‌روند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر اریکا سولوای، محقق اصلی این تحقیق و مدیر ارشد پروژه در موسسه نوآوری و خط‌مشی مراقبت از سلامتی در دانشگاه میشیگان می‌گوید که 51 درصد از این افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند نمی‌دانستند که چطور بعد از سن 65 سالگی بیمه دندان را دریافت کنند.
بر اساس نتایج این نظرسنجی،40 درصد از شرکت‌کننده‌ها گفتند که برای انجام نظافت‌های منظم دندان و دیگر مراقبت‌های پیشگیری از مشکلات دندانی به سراغ دندان‌پزشک نمی‌روند. دکتر سولوای می‌گوید: «برای اکثر افراد هزینه اصلی‌ترین مانع برای مراقبت دندانی است.»
دکتر سولوای می‌گوید که کلینیک‌های دندان و درمانگاه‌ها ارائه‌دهنده خدمات دندانی هزینه‌های کمتری را برای درمان مشکلات دندانی می‌گیرند. او می‌گوید: «افرادی که توان پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی را ندارند می‌توانند گزینه‌های دیگری را در نظر بگیرند.» دکتر سولوای می‌گوید: «نظافت و معاینه منظم دندان بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات دندانی و لثه‌ای شدید است.» او اضافه می‌کند: «با اقدامات پیشگیرانه می‌توان از اکثر مشکلات دندانی جلوگیری کرد.» درنتیجه، یک فرد می‌تواند با معاینه منظم دندان‌ها و نظافت آن‌ها توسط دندان‌پزشک مانع از مشکلات دندانی بدتر و درنتیجه صرف هزینه زیاد شود. معاینه دندان و نظافت آن هزینه زیادی ندارد. دکتر سولوای می‌گوید که مراقبت دندانی ضعیف می‌تواند روی کیفیت زندگی اثر بگذارد. از هر سه شرکت‌کننده‌ای که بین 50 و 64 سال سن داشتند یک نفر آن‌ها گفت که از وضعیت دندان خود شرمسار است. بر اساس این نظرسنجی، اکثر شرکت‌کننده‌ها گفتند که مشکلات دندانی برای آن‌ها درد، مشکل در تغذیه و دیگر مشکلات سلامتی به بار آورده است.
در این نظرسنجی که توسط دانشگاه میشیگان انجام‌گرفته است بیش از 1000 نفر حضور داشتند که بین 50 تا 64 سال سن داشتند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، حدود 13 درصد از این بزرگ‌سال‌های میان‌سال فکر می‌کردند که پس از سن 65 سالگی خدمات درمانی آمریکا هزینه‌های مشکلات دندانی آن‌ها را پرداخت خواهد کرد. اما در حقیقت، خدمات درمانی آمریکا هزینه‌های مراقبت دندانی روتین را پوشش نمی‌دهد و پوشش درمانی غالباً محدود به کودکان است.
دکتر رونالد بوراکوف، مدیر بخش دندان در بیمارستان دانشگاه North shore در شهر مانهاست ایالت نیویورک می‌گوید: «سلامت دهانی به‌مانند سلامت دیگر بخش‌های بدن دارای اهمیت است و دهان آینه‌ای از بدن است.» او توضیح می‌دهد که برای مثال، اگر در دهان خود عفونت داشته باشید این عفونت می‌تواند به دیگر بخش‌های بدن سرایت کند. دکتر بوراکوف می‌گوید: «سلامت دهانی را باید به‌عنوان بخشی از سلامت کلی بدن لحاظ کرد.»
بر اساس این نظرسنجی، حدود 60 درصد از شرکت‌کننده‌های این نظرسنجی گفتند که برای مراقبت پیشگیرانه و همچنین برطرف کردن مشکلات دندانی خود نزد دندان‌پزشک می‌روند.
زنان سفیدپوستی که درآمد بالا داشتند یا تحت پوشش بیمه بودند بیشتر از دیگر شرکت‌کننده‌ها برای مراقبت دندانی پیشگیرانه نزد دندان‌پزشک می‌رفتند. بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، مردها، سیاه‌پوست‌ها و اسپانیایی تبارها و افراد با درآمد کم یا بدون پوشش بیمه بیشتر زمانی سراغ دندان‌پزشک می‌رفتند که می‌خواستند مشکل دندانی خود را درمان کنند.
به‌عبارت‌دیگر، زنان سفیدپوست در مقایسه با دیگر شرکت‌کننده‌های این تحقیق پیش از ابتلا به یک مشکل دندانی به سراغ دندان‌پزشک می‌رفتند، اما دیگر شرکت‌کننده‌ها عمدتاً زمانی نزد دندان‌پزشک می‌رفتند که با یک مشکل دندانی مواجه شده بودند.
از میان افرادی که مراقبت دندانی پیشگیرانه دریافت کردند، تنها 13 درصد از آن‌ها گفتند که در طول دو سال گذشته مراقبت دندانی را به تاخیر انداختند یا مراقبت دندانی را انجام ندادند.
از میان افرادی که مراقبت دندانی پیشگیرانه را انجام ندادند،35 درصد از آن‌ها گفتند که در طول دو سل گذشته وقتی‌که نیاز به مراقبت دندانی داشتند به سراغ دندان‌پزشک نرفتند. از میان افرادی که مراقبت دندانی منظم دریافت نکردند،65 درصد از آن‌ها گفتند که توان پرداخت مراقبت دندانی را نداشتند. علاوه بر این، بعضی از این شرکت‌کننده‌ها گفتند که از رفتن به مطب دندان‌پزشکی می‌ترسند، وقتش را ندارند یا نتوانسته‌اند یک‌دندان پزشک پیدا کنند. دکتر سالووای می‌گوید که از هر 5 نفری که برای مراقبت دندان خود به دندان‌پزشک نیاز داشتند،1 نفر از آن‌ها گفت که از دندان‌پزشک می‌ترسد.
بر اساس این نظرسنجی 16 درصد از شرکت‌کننده‌ها گفتند که یک بیمه کارمندی یا بیمه بازنشستگی دارند که پس از سن 65 سالگی هزینه‌های مراقبت دندانی آن‌ها را پوشش می‌دهد. علاوه بر این،12 درصد از شرکت‌کننده‌ها گفتند که می‌خواهند یک بیمه دندانی مکمل برای خود بخرند و 8 درصد از آن‌ها گفتند که بدون بیمه به زندگی خود ادامه می‌دهند. در پایان باید گفت که هزینه‌های گزاف دندان‌پزشکی تنها محدود به کشورهای غیر پیشرفته نمی‌شود، بلکه مردمان کشورهای پیشرفته همچون آمریکا نیز در پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی خود دچار مشکل هستند.سپید

WebMD

نظر شما