شناسهٔ خبر: 24307134 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

گروه ارزیاب هلال‌احمر در ارتفاعات دنا

گروه ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی وضعیت محل سقوط هواپیما و تصمیم‌گیری درباره ادامه عملیات جست‌وجو به ارتفاعات دنا اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

داریوش کریمی، فرمانده میدان هلالاحمر در محل سقوط هواپیما گفت: جستوجوی لاشه و پیکرهای مسافران پرواز تهران- یاسوج بعد از تائید تیم ارزیاب آغاز میشود. صبح دوشنبه (امروز) تیم تخصصی ارزیاب هلالاحمر با یک فروند بالگرد به ارتفاعات پادنا و محل سقوط هواپیمای آسمان اعزام میشوند تا ارزیابیها در مورد وضعیت جستوجو برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه را انجام دهند.

وی ادامه داد: این تیم قرار است بدون هیچ احساسی در مورد شرایط جستوجو، تصمیمگیری کنند و در صورتی که خطری امدادگران را تهدید نکند،کار آغاز میشود. امدادگران از دوشنبه با بالگرد به نزدیکترین نقطه به لاشه اعزام میشوند.

حجتالاسلام والمسلمین محسنیاژهای، سخنگوی قوه قضاییه نیز دیروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن ابراز تسلیت به خانواده قربانیان سانحه هوایی، برای جانباختگان این حادثه از درگاه خداوند علو درجات را مسألت کرد و گفت: سقوط هواپیما همه کشور و مردم عزیز را داغدار کرد و شصت و چند نفر از عزیزانمان را از ما گرفت. با همه تلاشهای صورت گرفته از ناحیه دستگاههای مسئول، متأسفانه به دلیل شرایط مکانی و جوی محل حادثه، آن طور که باید و شاید گروههای امدادی نتوانستهاند همه اجساد را پیدا کنند و هر آنچه لازم بود خدمترسانی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با تغییر شرایط جوی هرچه سریعتر نهایت تلاشها در این زمینه صورت گیرد.

همچنین احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکیقانونی در حاشیه نشست منطقهای پزشکیقانونی درباره اقدامات پزشکیقانونی درباره تعیین هویت جانباختگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج گفت: به محض اینکه حادثه اتفاق افتاد از همان روز اول به خانوادهها گفتیم مراجعه کنند تا از آنها نمونه بگیریم که این کار انجام شد و همه خانوادهها آمدند و نمونه هم اخذ شد.

وی افزود: فعلا اجساد به صورت قطعات است که باید از آنها نمونهبرداری کنیم تا شناسایی شوند؛ چرا که اجساد سالم نماندهاند و قطعات باید شناسایی و تجمیع و در پایان هویت انها به خانوادهها اعلام شود. در چنین حوادثی نظر پرشکیقانونی مهم است، چگونه است که مطرح میشود 35 جسد تحویل داده شده، چون فعلا تعدادی قطعات است که ما کار شناسایی آنها را انجام دادیم.

نظر شما