شناسهٔ خبر: 24305982 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

جروزالم پست: اسرائیل از پیشرفت‌های علمی ایران و جهان تشیّع هراسان است

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: روزنامه اسرائیلی جروزالم پست با اذعان به نگرانی رژیم صهیونیستی از پیشرفت‌های علمی ایران و جهان تشیّع، نوشت که این پیشرفت، آنها را برای اسرائیل نسبت به دیگر مسلمانان خطرناک‌تر کرده است.
جروزالم پست در یادداشتی به بررسی تهدیداتی که پیشرفت علمی جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی دارد، پرداخت و تاکید کرد که تشیع برای اسرائیل بسیار خطرناک‌تر از تسنن است.در این یادداشت با تکرار ادعای تلاش ایران برای ساخت موشک‌های نقطه‌زن در لبنان، آمده است: نزدیک شدن ایران به مرزهای اسرائیل، عواقب نظامی و اقتصادی برای اسرائیل دارد. جروزالم پست با بیان اینکه تفکر شیعی بُعدی دارد که آن را نسبت به تفکر سنّی برای اسرائیل خطرناک‌تر می‌کند، نوشت: ائتلاف ایران-سوریه-لبنان تحت حمایت روسیه نه تنها از لحاظ توانایی نظامی بلکه از نظر هسته مفهومی مترقی بر اساس اصول اسلام شیعی قدرت نمایی می‌کند.
جروزالم پست در توضیح این بُعد افزود: سنّی‌ها نسبت به گذشته غبطه می‌خورند و قصد دارند به آن بازگردند اما جهت‌گیری مسلمانان شیعه به سمت آینده است و گذشته را باعث ترقی می دانند و نسبت به عقاید غیراسلامی شنواتر و پذیراتر هستند. جروزالم پست با بیان اینکه شیعیان تاثیر شگرفی بر میراث علمی تمدن اسلامی داشته‌اند، نوشت: در حالی که علم و دانش از جایگاه بنیادین در جهان تسنن برخوردار نبود اما رسوم علمی و فلسفی غیراسلامی با برنامه‌های درسی موسسات تحصیلات عالی جهان تشیع ادغام شده است. در ادامه این یادداشت با اشاره به توانایی‌های علمی ایران آمده است: این امر نشان می‌دهد که تحقیقات علمی چگونه در ایران معاصر شکوفا شده اما در کشورهای عرب سنّی رو به زوال است و اینکه چطور تهران می‌تواند موسسات تحقیقاتی پیشرفته، صنعت نظامی مستقل و برنامه هسته‌ای داشته باشد. ژنرال «یئیر گولان» از ارتش رژیم صهیونیستی هم با اشاره به دانشمندان شایسته و زیرساخت‌های جامع علمی ایران، جامعه ایران را «شکل عالی از تمدن» خوانده و ادعا می‌کند به دلیل اینکه ایرانی‌ها به لحاظ علمی خیلی به ما شبیه هستند، پس بسیار برای ما خطرناک‌ هستند.

واکنش به انتقال سفارت
دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی شدیداللحن، تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی در ماه مه را محکوم کرد. احمد ابوالغیط در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم آمریکا درباره قدس حلقه جدیدی از زنجیره اقدامات اشتباه و تحریک‌آمیزی است که از ماه دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون ادامه دارد و می‌تواند کورسوی امید برای برقراری صلح و همزیستی میان فلسطین و اسرائیل را هم از بین ببرد. وزارت خارجه ترکیه هم نسبت به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس واکنش نشان داد و آن را نگران کننده دانست. این درحالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن استقبال از تعیین زمان انتقال سفارت آمریکا به قدس، از ترامپ برای افتتاحیه سفارت جدید آمریکا دعوت کرد. نتانیاهو تصریح کرد: این روزی بزرگ برای اسرائیل است و این تصمیم آمریکا، شور و سرور بیشتری به جشن سالروز استقلال (سالروز اشغال فلسطین و تاسیس رژیم صهیونیستی) می بخشد. در این حال جنبش حماس خواستار خیزش سراسری در روز چهاردهم مه به منظور دفاع از حق ثابت خود در سرزمین فلسطین و قدس بعنوان پایتخت ابدی آن شد. در چنین شرایطی خبرگزاری فلسطین به اسنادی از طرح تل‌آویو برای تشکیل «کشور واحد» دست یافته که نشان می‌دهد این رژیم به دنبال تشکیل ۳۰ استان و اختصاص ۲۰ استان آن به صهیونیست‌هاست.
خبر دیگر اینکه پلیس رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم برای هشتمین بار در دو پرونده فساد مالی بازجویی می‌کند. در خبری دیگر دیروز ۲۵ فوریه بیست و چهارمین سالروز جنایت صهیونیست‌ها در مسجد ابراهیمی در الخلیل بود و فلسطینی‌ها در برخی شهرهای کرانه باختری، یاد شهدای این روز را زنده نگه داشتند.قتل عام مسجد الخلیل در ماه رمضان سال ۱۹۹۴ توسط «باروخ گلدشتاین» یهودی آمریکایی‌الاصل ساکن فلسطین اشغالی روی داد. او هنگامیکه نمازگزاران در حال سجود بودند با مسلسل از کنار یکی از ستونهای مسجد به روی آنان آتش گشود و در نتیجه ۲۹ تن را به شهادت رساند و ۱۲۵ تن را زخمی کرد. او در نهایت توسط نمازگزاران دستگیر شد و به هلاکت رسید.

نظر شما