شناسهٔ خبر: 24305653 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ادعای تکراری اردوغان درباره بشار اسد

منبع: فارس

رئیس جمهوری ترکیه طی سخنرانی در جمع هوادارانش، همتای سوری خود را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرد و گفت از اینکه دنیا از ظالمان حمایت می‌کند شگفت‌زده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بنابر اعلام شبکه «تی.آر.تی» ترکیه، «رجب طیب اردوغان» امروز (یکشنبه) در سخنرانی خود در میان هواداران حزب «عدالت و توسعه» در استان «غازی عینتاب» واقع در جنوب این کشور گفت که از اینکه دنیا در کنار «بشار اسد» ایستاده است، تعجب می‌کند.

اردوغان با ادعای اینکه ترکیه از ظلم حمایت نکرده و هرگز نیز به ظالم‌ها کمکی نخواهد کرد، اسد را «قاتل» خواند و مدعی شد که وی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشنده، نزدیک به یک میلیون سوری را به کام مرگ کشانده است.


رئیس جمهوری ترکیه که از ابتدای اسفند ماه در شمال سوریه دست به انجام عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» زده است، در مورد این عملیات نیز گفت که «عملیات ما در شمال سوریه تا زمان پاکسازی کامل منطقه از گروه‌های تروریستی ادامه خواهد داشت».

بیشتر بخوانید:

تلفات ادعایی ترکیه از شبه‌نظامیان کُرد در عفرین

اردوغان خطاب به آمریکا: بال‌وپر تروریست‌ها و حامیان آنها را خواهیم شکست



اردوغان افزود: «شاخه زیتون همانند عملیات "سپر فرات" منطقه را در اختیار صاحبان واقعی خود قرار خواهد داد».

اشاره رئیس جمهوری ترکیه به عملیات سپر فرات است که طی آن این کشور به کمک شبه نظامیان مخالف دولت سوریه توانست منطقه «جرابلس» تا «اعزاز» را از گروه تروریستی داعش پس بگیرد.

اردوغان در سخنرانی خود به حمایت غرب از گروه‌های تروریستی نیز اشاره کرد و گفت: «از 11 هزار کیلومتر دورتر به منطقه ما می‌آیند و به تروریست‌ها حقوق ماهیانه می‌دهند؛ اگر متحد ما هستید گام‌هایی بردارید که متناسب با روح ائتلاف [ناتو] باشد و اگر متحد ما نیستید به صراحت بگوید».

ترکیه بارها از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در حمایت از شبه نظامیان کرد و تسلیح آن‌ها به سلاح‌های سنگین انتقاد کرده است.


اعلام تشکیل «ارتش کردی 30 هزار نفری» از سوی وزارت خارجه آمریکا طی ماه گذشته، مقامات ترکیه را به شدت نگران کرده است.


به دنبال اعلام این خبر، ترکیه که بارها تهدید به عملیات نظامی علیه شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا کرده بود، ماه گذشته عملیات شاخه زیتون را علیه این شبه نظامیان آغاز کرد.

نظر شما