شناسهٔ خبر: 24304682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موافقت هیئت وزیران با تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی

هیئت وزیران عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام روحانی تشکیل جلسه داد.

صاحب‌خبر -

موافقت هیئت وزیران با تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبیبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیئت وزیران در جلسه عصر امروز خود به ریاست حجت­ الاسلام والمسلمین روحانی رییس ­جمهوری، با تشکیل کارگروه ملی «سازگاری با کم ­آبی» به منظور فراهم آوردن شرایط لازم برای سازگاری با کم­ آبی در مناطق مختلف کشور و اتخاذ تصمیمات مناسب، موافقت کرد.

این کارگروه با مسئولیت وزیر نیرو و با عضویت رؤسای سازمان­ های برنامه و بودجه، حفاظت محیط زیست و وزرای جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت تشکیل می­ شود.

تدوین اصول و مبانی توزیع کمبود آب بین مصارف مختلف، برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی های لازم برای انطباق الگوی کشت مناسب هر منطقه متناسب با شرایط کم آبی، پشتیبانی از تدابیر استان­ ها در خصوص جلوگیری از بروز مشکلات و تعارضات اجتماعی ناشی از کاهش منابع آب و گزارش‌گیری و نظارت بر عملکرد و پیشرفت برنامه ­ها در کارگروه ­های استانی با مسئولیت استانداران، از جمله اهداف تشکیل کارگروه یاد شده است.

** بررسی قانون بودجه سال ۹۷ مصوب مجلس در مقایسه با لایحه تقدیمی دولت

هیئت وزیران در ادامه، به بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص نکات و تغییرات مهم قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور مصوب مجلس شورای اسلامی در مقایسه با لایحه تقدیمی دولت پرداخت.

این تغییرات در میزان منابع و مصارف بودجه کل کشور و محتوای برخی از تبصره ­ها ایجاد شده است.

** ایران و کره در زمینه تأمین اجتماعی با یکدیگر موافقتنامه امضاء می­ کنند

دولت با صدور مجوز به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره درخصوص تأمین اجتماعی موافقت کرد.

** موافقت دولت با عضویت ایران در چند مؤسسه و سازمان بین­ المللی

هیئت وزیران ضمن موافقت با عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون بین­ المللی فضانوردی و همچنین مؤسسه بین­ المللی تحلیل سامانه­ های کاربردی، لایحه­ های مذکور را جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

** اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح ­های نمایندگان مجلس

هیئت وزیران ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح ­های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را جهت پیگیری موضوع تعیین کرد.

انتهای پیام/

نظر شما