شناسهٔ خبر: 24303337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری همایش بین المللی برند غذای حلال در ساری

گروه سیاست و اقتصاد- همایش بین‌المللی برند غذای حلال هشتم اسفندماه در نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی ایران و کشورهای حاشیه خزر هشتم تا یازدهم اسفندماه در ساری آغاز به کار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا مازندران، رضا سیامنصوری مسئول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر در نشست با خبرنگاران با اشاره به برپایی این نمایشگاه در ساری گفت: این نمایشگاه 8 تا 11 اسفند ماه سال جاری با حضور کشورهای منطقه برپا می‌شود.
وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر با حضور فعالان تجاری اسلواکی، چک، روسیه، بلاروس و گرجستان افتتاح می‌شود.

مسئول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر از برگزاری همایش بین المللی برند غذای حلال با حضور اساتید کشور مالزی نهم اسفندماه نیز در این نمایشگاه خبر داد.
سیا منصوری  افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه معرفی قابلیت‌ها و توانمندی شرکت‌های ایرانی به ویژه شرکت های مازندرانی و نیز توسعه ارتباط بین واحدهای تولیدی و طرف‌های حاضر در این نمایشگاه است.
 وی تصریح کرد: ایجاد فضای کسب و کار،برطرف کردن بی اعتمادی کشورهای دیگر به ایران ،همچنین ارتباط بیشتر با کشورهای دوست ایران از اهداف دیگربرگزاری این نمایشگاه است.
مسئول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر با اعلام اینکه 20 شرکت بزرگ خارجی و 30 شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند اتصال حلقه های تولید و مصرف در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه نام برد .
وی گفت: با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان مورد تحریم قرار گرفته است در چنین شرایطی اگر بتوانیم محصولات مشترکی را با شرکت های بزرگ تجمیع کرده و درنمایشگاه ها معرفی کنیم این موضوع خود منجر به رونق صنعت نمایشگاهی و به تبع آن رشد و توسعه اقتصادی می شود.
سیا منصوری وجود فضای نمایشگاه مناسب برای حضور شرکت کنندگان خارجی را امری مهم دانست و گفت: وجود نمایشگاه های مناسب سبب استقبال بیشتر از سوی تولید کنندگان داخلی و خارجی می گردد.
وی ادامه داد:تمام دنیا و کشورهایی که اهمیت این گونه نمایشگاه ها را درک کردند اساس کارهای خود را بر آن بنا می نهند و مازندران نیز به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و نزدیکی به کشورهای همسایه یا همان لجستیک از اهمیت بالایی برخوردار است؛ شناسایی و معرفی توانمندی های ایران و دیگر کشورها در این نمایشگاه از اهداف مهمی است که دنبال می شود.
مسئول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر با اعلام این که این نمایشگاه در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود، افزود: در توسعه فعالیت‌های تجاری و تولیدی کشور باید حلقه‌های تولید و مصرف به همدیگر نزدیک شوند.
سیامنصوری خاطرنشان کرد: ایران قابلیت مناسب در تولید مبل را دارد، چوب‌های مبل ما با واسطه از ترکیه وارد کشور می‌شود که باید تلاش کنیم در کنار برگزار نمایشگاه نیازمندی‌های کشور را با حذف واسطه و تولید مبل تامین کنیم و با برگزاری این نمایشگاه بنا داریم که قابلیت‌های کشور را به طرف‌های مقابل به خوبی معرفی کنیم.
وی افزود: فراهم کردن فضا یا نمایشگاهی شایسته و درخور حضور تولید کنندگان خارجی در کشور ،از جمله ضروریاتی است که باید به آن توجه شود تا دو کشور محصولات خود را به یکدیگر معرفی کنند.
مدیرنمایشگاه بین المللی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: در نمایشگاه ضمن معرفی کشور و استان می توان چالش های مهم، عدم ارتباط و عدم آشنایی دو کشور را مورد بررسی قرار داد و پس از آن دو کشور محصولات مشترکی را تولید کنند و وارد عرصه سرمایه گذاری شوند.
به گزارش ایکنا مازندران، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی ایران و اروپا و کشورهای حوزه دریایی خزر در حوزه صنعت ساختمان در مجتمع نیاوران ساری در اتوبان قائم شهر به مدت سه روز برگزار و زمان افتتاحیه ۹صبح سه شنبه هشتم اسفند است و علاقه‌مندان می‌توانند ازساعت  15 الی 21 از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند. 

انتهای پیام

نظر شما