شناسهٔ خبر: 24302885 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

همایش ملی اخلاق کاربردی در اصفهان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- همایش ملی اخلاق کاربردی در سیره ائمه اطهار(ع) با تأکید بر آموزه‌های رضوی، در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از اصفهان، همایش ملی اخلاق کاربردی در سیره ائمه اطهار(ع) با تأکید بر آموزه‌های رضوی، هفتم و هشتم اسفندماه 1396 در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. 

«اخلاق، علم و دین، چالش‌ها و راهکارها»، «اخلاق حرفه‌ای، آسیب‌ها و راهکارها»، «اخلاق کلاسیک، آسیب‌ها و راهکارها» و «اخلاق معاصر، چالش‌ها و راهکارها» محورهای این همایش دو روزه است.
این همایش در روز اول دو میهمان ویژه دارد. محمد لگنهاوزن، چهره ماندگار فلسفه و استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بحثی با عنوان «جهان‌شمولی حقوق بشر» ارائه خواهد کرد و محسن جوادی، استاد فلسفه اخلاق دانشگاه قم و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بحثی با عنوان «تطبیق مبانی اخلاق کاربردی در غرب و اسلام» خواهد داشت. قرائت پیام حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری و ارائه چند مقاله، از دیگر برنامه‌های روز اول همایش است.
ارائه مقالات علمی در روز دوم همایش نیز ادامه می‌یابد اما میهمان ویژه برنامه مهدی بهادری نژاد، چهره ماندگار کشور و حائز نشان درجه یک دانش، عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی و استاد مکانیک دانشگاه صنعتی شریف است که درباره «اخلاق مهندسی» سخن خواهد گفت.
گفتنی است این همایش به همت گروه معارف دانشگاه اصفهان و با حمایت و همکاری معاونت فرهنگی- اجتماعی این دانشگاه برگزار می‌شود.

نظر شما