شناسهٔ خبر: 24302839 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتصاب کارکنان سازمان ملل در ژنو در اعتراض به کاهش دستمزدها

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه گزارش داد: کارکنان مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو قرار است در هفته جاری در اعتراض به کاهش دستمزدهایشان، دست ازکار بکشند.

صاحب‌خبر -

براساس این گزارش، ده ها مقام عالیرتبه سازمان ملل متحد در این اعتصاب نیم روزه که در مقر اروپایی این سازمان در ژنو سوئیس برگزار می شود، شرکت می کنند.
«ایان ریچاردز» رئیس انجمن اتحادیه کارکنان سازمان ملل متحد در ژنو به خبرگزاری فرانسه گفت: قبلا دیگر شکل های اعتراض را امتحان کرده ایم، که بیهوده بوده است و آنها راه دیگری برای ما باقی نگذاشته اند.
وی یادآور شد که مشخص نیست چه تعداد از 9 هزار و 500 کارمند سازمان ملل متحد در ژنو، در اعتصاب روز سه شنبه شرکت می کنند.
این مقام مسئول سازمان ملل متحد همچنین به کم و کیف تاثیر این اعتصاب اشاره ای نکرد و صرفا گفت: قطعا انتظار داریم که این اقدام، تاثیری داشته باشد.
براساس این گزارش، اعتصاب روز سه شنبه قرار است در جریان یکی از شلوغ ترین هفته های کاری سازمان ملل متحد در سال 2018 در ژنو و هم زمان با شرکت حدود یکصد تن از روسا و وزرای دولتی و نمایندگان کشورهای مختلف از سراسر جهان در نشست های سالانه نهادهای ارشد خلع سلاح و حقوق بشری این سازمان، برگزار شود.
در نامه ارسال شد برای روسای آژانس های سازمان ملل متحد، از روز سه شنبه به عنوان روز آغازین این اقدام یاد شده است، امری که در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.
در این نامه همچنین با اعتراض به وخامت شرایط کاری کارمندان سازمان ملل متحد در سراسر دنیا، هشدار داده شده است که وجهه این سازمان به عنوان نهادی برجسته که با کارکنان خود با احترام و عدالت برخورد می کند، مخدوش شده است.
اولین میزان کاهش دستمزدهای کارکنان سازمان ملل متحد، رقم 3.5 درصدی عنوان شده و گزارش ها حاکی است که این رقم تا خرداد ماه سال 1397 به پنج درصد خواهد رسید.
اروپام**9109**1486**

انتهای پیام /*

نظر شما