شناسهٔ خبر: 24302785 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کوچک زاده در دانشگاه تربیت مدرس:

عقب ماندگی از آنجا شروع شد که از آموزه‌های اسلامی دور شدیم

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: عقب ماندگی و انحراف در حوزه عدالت از آنجا شروع شد که ما از آموزه‌های اسلامی دور شدیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس نهم امروز در میزگرد واکاوی ریشه‌های عقب ماندگی در حوزه عدالت که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد گفت: اگر بخواهیم عدالت را با مبانی که پیامبر از خود به جای گذاشته اجرا کنیم عدالت یک چیز است و اگر به میل خودمان باشد چیز دیگری است.

وی افزود: مجازات‌هایی که در اسلام گنجانده شده بیشتر به نظر می‌آید برای ترساندن هستند تا اجرا شدن در واقع این مجازات‌ها می‌خواهند قبح یک عمل را نشان بدهند.

کوچک زاده با بیان اینکه عقب ماندگی و انحراف در حوزه عدالت از آنجا شروع شد که ما از آموزه‌های اسلامی دور شدیم و به جای اینکه بگوییم اسلام در مورد ربا و اوراق قرضه چه می‌گوید یک آقایی رفت و در انگلستان تحصیل کرد و بعد رئیس بانک مرکزی شد و آنچه آموخته بود جایگزین اسلام کرد و شد آن چه امروز با آن روبه رو هستیم افزود: امثال حسین خرازی که در خط مقدم با یک دست حضور پیدا می‌کرد باید در جمهوری اسلامی رئیس باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه انحراف از آنجا شروع شد که گفتند بگذارید نماز جمعه مانور تجمل باشد و آن‌هایی که عبا و عمامه به سر داشتند آمدند نظرات شخصی خود را اعمال کردند افزود: ما در اسلام و عدالت اسلامی علی و عقیل را داریم، اما ببینید که امروز واقعا برادر‌ها دارند چه می‌کنند و این یک واقعیت است.

وی با تاکید براینکه در رفتار ضابطه‌مند اسلامی گفتن هر اتهامی که نیاز به اثبات قضایی دارد غیرعادلانه و حرام است افزود: من نمی‌خواهم به کسی اتهامی بزنم، اما یکی از همین آقایان در مورد برادرش می‌گوید حسین در جریان انقلاب از پیشتازان نهضت اسلامی بود در حالی که وقتی سن این فرد را محاسبه می‌کنیم در آن زمان بیشتر از ۱۶ سال نداشته است. او ادامه می‌دهد که بعد از انقلاب نیز حسین از سردمداران و اعضای اصلی تیم حفاظت امام بوده است سپس عنوان می‌کند که بعد‌ها حسین به عنوان فرماندار یک شهر بزرگ و کرج، نماینده ایران در سازمان ملل و سفیر سابق کشورمان در مالزی منصوب شده است با این وجود سوال این است که این فرد کی درس خوانده که الان دارد دکترا می‌گیرد؟ معلوم است که این رابطه، رابطه برادری عقیلی نیست و این دور شدن از آموزه‌های اسلامی است.

کوچک زاده بیان کرد: یکی از همین آقایان می‌گوید که من وزیر نفت را صدا زدم و گفتم مهدی بیکار است یک کاری به او بدهید که به درسش هم لطمه نخورد و بعد مهدی فردا هیئت مدیره پارس جنوبی می‌شود. البته اگر آقای ولایتی هم ۳۲ شغل دارد که من نمی‌دانم و یا اگر حداد عادل نیز ۲۶ شغل دارد این‌ها هم در شرایطی که بچه‌های مردم بیکار هستند اسلامی نیست. در هر حال درست است که می‌گویند حقوق نمی‌گیریم، اما من به عنوان یک مسئول می‌دانم که چه پول‌هایی بابت هر کاری داده می‌شود. معتقدم این‌ها همه دور شدن از آموزه‌های علی (ع) و عقیل است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: در جمهوری اسلامی رئیس باید کسی باشد که در خط ایثار و از خود گذشتگی از همه جلوتر باشد با این وجود نظامی که با خون چند صد هزار نفر از بچه‌های جنوب شهر برپا شده است نمی‌شود به دست وزیر هزار میلیاردی برسد و این خلاف عدل و شرافت است. البته می‌بینیم که همین آقا هم خیلی عادی در اینستاگرام کامنت می‌گذارد و می‌نویسد که بگذارید بخورند، داشته باشند، مگر حسود هستید؟ عوضش کار بلدند. معتقدم که این آقا اصلا نمی‌فهمد که درد چیست.

وی افزود: البته ظاهر کار همین آقا هم قشنگ است و او هفته‌ای دو بار به بلوچستان می‌رود و چشم مردم را درمان می‌کند. من با این کار‌ها مخالف نیستم، ولی می‌گویم که این فرد نمی‌تواند مسئول باشد در هر حال من این آقا را به عنوان محترم‌ترین وزیر این دولت قبول دارم.

کوچک زاده خاطر نشان کرد: زمانی که قرار بود صادق محصولی به عنوان وزیر معرفی شود پرونده‌ای در مورد او مطرح شد مبنی براینکه محصولی یک زمین را خریداری کرده و بدون مناقصه فروخته است و البته ۳۰۰ متر از آن زمین را نیز همسرش برداشته در هر حال این پرونده با مسئولیت بنده در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شد و ظاهرا هم از لحاظ قانونی تخلفی صورت نگرفته بود و محصولی نیز تبرئه شد، اما بنده خودم به احمدی نژاد گفتم که ما وزیری که خودش می‌گوید چند میلیارد سرمایه ام است را نمی‌خواهیم در این دولت باشد که در نهایت با مخالفت‌هایی که صورت گرفت او وزیر نفت نشد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: امروز می‌شنویم که آقایان می‌گویند برای فیزیک اسلامی و شیمی اسلامی چه خرج‌هایی نکرده اند سوال ما از این آقا این است که چه کسی خرج کرده است؟ اولین کسی که در مورد این مسائل انتقاد کرد خود امام خمینی بودند و گفتند حالا که ما می‌گوییم دانشگاه‌ها اسلامی شود و این غرب زده‌ها در دانشگاه‌ها نباشند می‌گویند این‌ها می‌خواهند فیزیک و شیمی اسلامی درست کنند. ما فیزیک و شیمی اسلامی نداریم، علم، علم است. در هر حال با توجه به بیانات امام امروز تهمت می‌زنند و می‌گویند یک عده‌ای چه قدر برای فیزیک و شیمی اسلامی وقت گذاشته اند و خرج کردند خب شما اگر می‌توانید یکی از این‌ها را نام ببرید.

وی افزود: کسانی که از خرج کردن برای درست کردن فیزیک و شیمی اسلامی دم می‌زنند اگر می‌توانند یکی از این‌ها را نام ببرند معتقدم اگر کسی بوده خود شما‌ها بودید در واقع شما‌ها همان کسانی هستید که به دنبال این بودید تا خطاکاران ارتش را در نماز جمعه دار بزنید، اما حالا که فهمیده اید اشتباه کرده اید بیایید و بگویید من بودم و اشتباه کردم با این وجود خود را منجی جلوه ندهید مردم این‌ها را می‌فهمند.

کوچک زاده بر ضرورت مطالعه آموزه‌های امام خمینی (ره) در صحیفه نور تاکید کرد و افزود: کسانی که فرزندانشان در خارج از کشور به عیاشی و علافی مشغول هستند ربطی به اسلام ندارند و این که رهبر معظم انقلاب می‌گویند ما در عدالت عقب ماندگی داریم ریشه اش در همین جاست و البته این بی عدالتی با این مدیران هم ریشه کن نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: بنده هیچ وقت با این لاطائلاتی که یک مشت از خدا بی خبر به احمدی نژاد نسبت می‌دهند موافق نیستم و در آن نامه که عمدا یا سهوا می‌گویند کوچک زاده از احمدی نژاد اعلام برائت کرده اینگونه نبوده و من از او اعلام برائت نکرده ام. در واقع من در آن نامه نوشتم "هذا فراق بینی و بینک" و این جمله‌ای است که بین حضرت موسی و خزر که هر دو پیامبر هستند مطرح شد در واقع منظورم نیز در آن نامه این بوده که من نمی‌فهمم آقای احمدی نژاد دارد چه کار می‌کند.

وی گفت: بنده نه به طرح‌ها و نه به کار‌های احمدی نژاد آنقدر که به کار‌های منتقدین او ایراد دارم، ایراد ندارم همین‌ها خودشان اقرار کردند که هدفمندی یارانه‌ها یکی از سنگین‌ترین کار‌هایی بود که شهامت اجرای آن پیش از احمدی نژاد نبوده است به گونه‌ای که خانم ابتکار هم می‌گوید که ما می‌خواستیم طرح هدفمندی را اجرا کنیم، اما از تبعات اجتماعی آن ترسیدیم در هر حال بنده نفی کننده از اول تا آخر احمدی نژاد نیستم درواقع تمام کسانی که دنبال نفی احمدی نژاد از روز اول بوده اند شک نکنید به دنبال بی عدالتی رهبر معظم انقلاب هستند به خاطر اینکه رهبر انقلاب بالاترین ترویج‌ها را کرده اند.

کوچک زاده افزود: این که می‌گویند مسکن مهر احمدی نژاد طویله و مزخرف است و یا طرح سهام عدالت و یا هدفمندی یارانه‌ها فلان و بهمان هستند این‌ها دروغ است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه بزرگترین مستکبر در وجود تک تک ماست تصریح کرد: در هر حال وقتی آدمی به یک باره ۲۴ میلیون نفر به او رای می‌دهند ممکن است که تغییر هم بکند.

نظر شما