شناسهٔ خبر: 24302718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| ۲ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان سمنان تولید شد

R41366/P1494/S6,64/CT11

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ۲ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان سمنان تولید می‌شود گفت: با تولید این نهال‌ها پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳ هزار هکتار به باغات استان سمنان افزوده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی قرائیان امروز در جلسه با تولیدکنندگان نهال استان سمنان اظهار داشت: توسعه فضای سبز و باغات استان سمنان یکی از رویکردهای این سازمان است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 2 میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان سمنان تولید می‌شود افزود: استان سمنان بالغ‌بر 54 نهالستان دارد که انواع نهال‌ها از گونه‌های پسته، انگور، سیب، انار، گردو، گلابی و زردآلو به‌صورت اصلاح‌شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه توسعه باغات در سطح اراضی شیب‌دار از دیگر سیاست‌های این سازمان است اعلام کرد: در این راستا باغات قدیمی که بهره برداری کمتری نسبت به سایر باغات استان انجام می‌شود به باغات مدرت تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 3 هزار هکتار به باغات استان سمنان افزوده شود اعلام کرد: نهال‌های شناسنامه‌دار و اصلاح‌شده و مرغوب‌ترین نوع درختان میوه برای توسعه باغات در استان بهره‌برداری می‌شود.

قرائیان با تأکید بر مرغوبیت نهال‌های تولیدشده در نهالستان‌های این استان اذعان کرد: تمامی نهالستان‌ها دارای مدارک معتبر هستند و تحت نظر مؤسسه ثبت گواهی بذر و نهال کشور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های کنترل نهالستان‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان کشاورزی استان بیان کرد: تمامی نهال‌های موردنیاز برای طرح‌های توسعه‌ای باغات در استان سمنان از نهالستان‌های این استان تأمین می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: تمامی نهال‌های تولیدشده در کمیته کارشناسان کشاورزی گواهی سلامت دریافت کردند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما