شناسهٔ خبر: 24302672 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان| ۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان پرداخت می‌شود

R41471/P1377/S6,70/CT11

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان گلستان از پرداخت بیش از ۹۰ درصد از ۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده به تولید استان گلستان تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسینقلی قوانلو در پنجاه و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان، اظهار داشت: برای سال 96 سهمیه استان گلستان از تسهیلات اختصاصی به واحدهای تولیدی 760 میلیارد تومان بود که از این میزان تاکنون 625 میلیارد تومان به 635 واحد و طرح تولیدی پرداخت شده که بیش از 90 درصد سهمیه اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین سهمیه طرح نوسازی و بازسازی صنایع استان در سال‌جاری 250 میلیارد تومان بود که تا کنون 28 میلیارد تومان از آن به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است‌.

رئیس سازمان صنعت ، معدن تجارت استان گلستان تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون از محل طرح رونق تولید 167 واحد و طرح تولیدی موفق به اخذ 234 میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌های استان شده‌اند.

به گفته قوانلو، با تصویب دولت 6 میلیارد تومان اسناد خزانه جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات رونق تولید و جوایز صادراتی به استان اختصاص یافته که پیگیر اخذ موافقتنامه آن هستیم و به زودی این مبلغ بین واحدهای تولیدی ای که تسهیلات رونق تولید گرفته اند و همچنین صادرکنندگان توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هر دو هفته یکبار برگزار می گردید که امسال و پس از انتخابات ریاست جمهوری این جلسات به صورت هفتگی برگزار می‌شود که بیشتر جلسات آن نیز به ریاست شخص استاندار برگزار شده است.

قوانلو افزود: مسئولان استان عزم خود را برای رونق تولید جزم کرده‌اند و علاوه بر رونقی که در حال حاضر در حوزه تولید استان شاهد هستیم، در آینده تاثیر این تلاش‌ها را بیشتر مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما