شناسهٔ خبر: 24302646 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

توصیه وزیر ارشاد درباره فعالیت‌های قرآنی

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، سیدعباس صالحی وزیر ارشاد در چهل‌وپنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآن گفت: فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه نباید محدود به معاونت قرآن و عترت باشد و همه بخش‌های آن باید امور قرآنی را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود بدانند.

فعالیت‌های قرآنی در وزارت ارشاد به صورت جدی دنبال می‌شود
وی با اشاره به اقدامات کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن ادامه داد: فعالیت‌های شورایی منجر به نظم در کارها می‌شود و نظم در جلسات کمیسیون، سیاستگذاری، نظارت، عدالت و مشارکت جمعی را پدید می‌آورد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت نقش رؤسا و اعضای کارگروه‌های این کمیسیون تاکید کرد و گفت: نقش کارگروه‌های کمیسیون در تولید و تزریق محتوا مهم است، بنابراین تشکیل نشست‌های فصلی کمیسیون امری ضروری است؛ بر همین اساس اعضای کمیسیون باید شرکت در این جلسات را به عنوان یکی از وظایف خود بدانند و انجام فعالیت‌های قرآنی را در بخش‌های مربوط به خود تسری دهند.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت جدی دنبال می‌شود، افزود: کسانی که در این کمیسیون مسئولیت دارند باید مکمل فعالیت‌های قرآنی معاونت قرآن و عترت در بخش فعالیتی خود باشند. اگر بخواهیم کار قرآنی انجام بدهیم، دستگاه‌های مختلف باید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و آن را به عنوان کار اصلی در نظر بگیرند نه کار حاشیه‌ای.

کارگروه‌های کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن
همچنین در ابتدای این جلسه عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، گفت: سعی می‌کنیم جلسات این کمیسیون را به صورت متمرکز، همسان و هم راستا برگزار کنیم.

وی با اشاره به دستور جلسه این نشست، افزود: این کمیسیون دارای چهار کارگروه «قرآن و فعالیت‌های بین‌المللی»، «قرآن، نشر و تبلیغات»، «قرآن و هنر» و کارگروه «قرآن و رسانه» است که ریاست هر یک از کارگروه‌ها بر عهده یکی از معاونت‌ها یا سازمان‌های مرتبط است. 

نظر شما