شناسهٔ خبر: 24302277 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی:

همه اطلاعات جعبه سیاه نفتکش سانچی در اختیارمان است

بندرعباس - ایرنا - معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کامل شدن جلسات کارشناسی بررسی سانحه نفتکش سانچی در این سازمان، گفت: هم اکنون همه اطلاعات جعبه سیاه نفتکش سانچی در اختیار ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هادی حق شناس عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی در بندرعباس، اظهار داشت: هم اکنون در آن منطقه، ربات ها در حال بررسی نحوه غرق شدن نفتکش سانچی هستند.
وی افزود: درصدد هستیم پس از برگزاری جلسات نهایی در چین با توجه به مستندات موجود، گزارش علت بروز این حادثه را طی چند هفته آینده ارائه کنیم.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نمایندگان چهار کشور ذینفع در حادثه نفتکش سانچی و کشتی فله بر ‌کریستال دوشنبه هفته آینده عازم چین می شوند.
حق شناس در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آمادگی سازمان بنادر به منظور انجام سفرهای ایمن دریایی در ایام نوروز، گفت: برای انجام سفرهای دریایی ایام نورور 100 فروند شناور با بیش از 10 هزار صندلی در کشور آماده شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: 90 درصد سفرهای نوروزی در استان هرمزگان انجام می شود و توجه به مساله ایمنی شناورها سبب شده همواره شاهد کاهش سوانح شناورهای دریایی در کشور باشیم.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: امسال فروش بلیت شناورهای دریایی در ایام نوروز به صورت حضوری، اینترنتی و از طریق پایانه های بانک انصار انجام می شود.
به گزارش ایرنا، 16 دی ماه امسال یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه ، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت 24 دیماه رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی کشور با عنوان فرصتی برای معرفی توانمندی ها و زمینه های سرمایه گذاری دریایی و بندری امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان دستگاه های دریایی کشور از روز پنجم اسفندماه در بندرعباس آغاز به کار کرد و تا هفتم اسفند جاری ادامه دارد.
73 شرکت داخلی و خارجی در پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی بندرعباس شرکت دارند.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال در حوزه تخلیه و بارگیری است که 56 درصد از صادرات و واردات کشور را برعهده دارند.
مهمترین این بندرها شامل مجتمع بندری شهید رجایی، بندر شهید باهنر، بندر لنگه، شهید ذاکری و کاوه قشم، بندر آفتاب چارک بندرلنگه، شهید حقانی بندرعباس، تیاب، کرگان و کلاهی میناب، بندر سیریک و جاسک است.
7198/1108/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*

نظر شما