شناسهٔ خبر: 24302139 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاراته| نبرد مدعیان در هفته آخر سوپر لیگ

R1351/P35350/S3,30/CT12

سوپر لیگ کاراته با پیکار ۲ تیم پرستاره دانشگاه آزاد و بیمه تعاون به ایستگاه آخر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، سوپر لیگ کاراته در سال 96 با همه افت و خیز هایش سه شنبه 8 اسفند به پایان راه می رسد، لیگی که همه سرمایه‌های کاراته را زیر یک سقف جمع کرده است.

روز سه شنبه، رقابت‌ها در حالی پیگیری خواهد شد که در مهمترین دیدار دانشگاه آزاد اسلامی صدرنشین فعلی سوپر لیگ باید به مصاف بیمه تعاون تیم دوم جدول برود. دیدار این دو تیم در دور رفت 19 به 10 به نفع دانشگاه به اتمام رسیده بود.

دانشگاه برای برد مجدد خود در شرایطی نفراتش را به روی تاتامی می فرستد که 2 بازیکن مصدوم خود را احتمالاً در ترکیب نخواهد داشت؛ هامون درفشی‌پور و سعید احمدی.

در آن سوی میدان نیز بیمه تعاون چهره معروف تیمش را در اختیار ندارد؛ امیر مهدی‌زاده، قهرمان جهان در سال 2012 و 2016 که به دلیل آسیب دیدگی کمر مجبور است تا پایان سال به استراحت بپردازد اما جدا از غیبت این سه چهره، این دو تیم آنقدر مهره‌های اسمی دارند که بتوانند گرمابخش یک مسابقه هیجان انگیز و دیدنی در تاتامی آخر باشند.

بی‌تردید تقابل احتمالی سجاد گنج زاده نفر اول رنکینگ جهان در سنگین وزن برابر صالح اباذری جوان اول این روزهای کاراته، پیکار بهمن عسگری و علی اصغر آسیابری دو کاراته کای فوق العاده تکنیکی در وزن 75 کیلوگرم، دیدار ذبیح اله پورشیب کاپیتان تیم ملی که در کاراته وان پاریس در ماه گذشته مرد طلایی نام گرفت در مصاف احتمالی با علی فداکار که هفته گذشته در لیگ جهانی دوبی فینالیست شد می تواند دیدنی و جذاب باشد. ضمن اینکه رویارویی احتمالی مهدی خدابخشی و مهدی سلطانی و مهدی قراری زاده را هم باید به لیست قبلی اضافه کرد.

مبارزه علی مسکینی قهرمان امیدهای آسیا برابر مجید حسن نیا قهرمان بزرگسالان آسیا در وزن منهای 55 می تواند همچون دور رفت مبارزه ای با ریزه کاری های فنی زیادی همراه باشد.

اما جد از این پیکار حساس دانشگاه آزاد روز سه شنبه 2 مسابقه مهم دیگر هم برگزار خواهد کرد. شاگردان احمد صافی ابتدا به مصاف رعد پدافند خاتم الانبیا(ص) می روند که با 24 امتیاز و تفاضل کمتر نسبت به گوجوریو سی واکای تهران در جای ششم جدول قرار دارد و سپس در دیگر بازی خود به مصاف مناطق نفت خیز جنوب می روند، تیمی با انگیزه و آماده که با 36 امتیاز در جای سوم جدول جا خوش کرده است. منصور حسن بیگی ملی پوش اسبق کاراته هدایت این تیم جنوبی را برعهده دارد.

اما بیمه تعاون با هدایت فنی شهاب سلطانی در هفته آخر علاوه بر دانشگاه باید با آوای رزم و پاس قوامین پیکار کند. آوای رزم با هدایت مجید صافی و حمیدرضا فرهادی با 12 امتیاز هفتمین تیم سوپر لیگ است.

بی تردید دیدار بیمه تعاون و پاس قوامین، می تواند با بار فنی زیادی همراه باشد. تیم یکدست پاس با هدایت ابوالقاسم پایدار و در اختیار داشتن بازیکنان جوان و زبده ای همچون امیررضا میرزایی، آرش علی نژاد، محمد شایگان، علیرضا شیرصفت، پیمان سلطانیان و الیاس محمدزاده مطمئنا تیم دست و پا بسته ای مقابل تعاونی ها نخواهد بود، ضمن اینکه در کاتای انفرادی سیروس خالقی یک مهره قابل اتکا است.

پاس قوامین علاوه بر این پیکار مهم باید با رعد پدافند نیز پیکار کند. ضمن اینکه مبارزه این تیم برابرمناطق نفت خیز جنوب می تواند جای این دو تیم را در جدول رده بندی تعویض کند.

در سایر دیدارهای هفته آخر گوجوریو سی واکای تهران با هیات کاراته گیلان و رعد پدافند خاتم الانبیا پیکار می کند.

هفته پایانی سوپر لیگ کاراته باشگاه های کشور روز سه شنبه 8 اسفند ماه در سالن مجموعه ورزشی غدیر تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما