شناسهٔ خبر: 24301445 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| ۱۵۰۰ تن سیب و پرتقال به منظور میوه شب عید استان مرکزی خریداری شد

R41371/P1357/S6,73/CT11

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی با بیان اینکه ۱۵۰۰ تن سیب و پرتغال خریداری شده گفت: سهمیه برنج استان مرکزی هم ۵۳۷ تن شامل هندی و تایلندی است که تاکنون ۳۳۰ تن معادل ۶۱ درصد وارد استان شده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی پیش از ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: به منظور توزیع میوه برای شب عید و ایام نوروز یک‌هزار تن پرتقال از مازندران و 500 تن سیب از دماوند خریداری شده است.

وی افزود: سیب‌های خریداری شده به تفکیک 70 درصد قرمز و 30 درصد سفید که ذخیره‌سازی این میزان میوه شب عید در انبارهای قم، ساوه و خمین انجام می‌شود.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی تصریح کرد: سه رقم کالای اساسی برنج 30 هزار تن، روغن نباتی 10 هزار تن و کره حیوانی 100 تن در کشور تامین شده و سهمیه برنج استان مرکزی 537 تن شامل هندی و تایلندی است که تاکنون 330 تن معادل 61 درصد وارد استان شده است.

فرخی بیان کرد: دو هزار و 571 تن گوشت مرغ منجمد به قیمت هر کیلو 62 هزار ریال و 20 تن گوشت قرمز منجمد به قیمت 230 هزار ریال ذخیره شده و 80 تن گوشت قرمز منجمد هم به استان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از سهمیه برنج استان تا امروز وارد شده و با استفاده از ظرفیت فروشگاه‌ها و تعاونی‌ها ذخیره‌سازی و عرضه می‌شود.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی عنوان کرد: سال گذشته 8 غرفه و نقطه در اراک جانمایی شده که امسال هم علاوه‌ بر فعال شدن این هشت غرفه 2 غرفه دیگر اضافه می‌شود و قیمت‌گذاری آن هم توسط ستاد تنظیم بازار کشور انجام می‌گیرد.

فرخی خاطرنشان کرد: همانند سال‌های گذشته توزیع میوه شب عید از 25 اسفندماه آغاز می‌شود اما فرمانداران و کمیته تنظیم بازار شهرستان‌ها با توجه به شرایط، زمان توزیع را تعیین می‌کنند.

وی اضافه کرد: درراستای قیمت تخم مرغ بخشی از نیاز بازار و توزیع براساس قیمت مصوب دولت و بخشی با قیمت بازار عرضه می‌شود.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی تصریح کرد: امسال 78 هزار و 422 کیلوگرم تخم مرغ در 4 شهرستان استان تولید شده که ساوه با 10 هزار و 861 کیلوگرم بیشترین میزان تولید و خمین با 997 کیلوگرم کمترین میزان تولید را داشته و در زرندیه و خنداب هم به ترتیب هشت هزار و 737 و 9 هزار و 574 کیلوگرم تخم‌ مرغ تولید شده است.

فرخی بیان کرد: کار ستاد رصد بازار، برنامه‌ریزی و عملکرد فعالانه است که از 15 بهمن‌ماه تاکنون 89 مورد بازرسی از واحدهای پروتئینی در استان انجام شده که در نتیجه آن 3 پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات معرفی شده و تاکنون 8 تیم دو نفره بازرسی را انجام داده‌اند که از 15 اسفندماه به 30 تیم بازرسی افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما